تمام آموزش های مهدکودک های خوب و معتبر که تحت نظر بهزیستی و ارگان های مهم آموزشی اداره می شوند به صورت شاد و مهارت محور اداره می شوند. بنابراین تمام آموزش ها به صورت غیر مستقیم و در محیطی مفرح و شاد به کودکان ارائه می شوند. مسلما قدرت یادگیری در چنین محیطی دو چندان شده و به شکل اصولی در ذهن کودکان جا خواهند افتاد.

مهد کودک ها می بایست همسو با والدین شاغل که مجبور هستند کودکان خود را در ساعتی مشخص به مهد کودک بسپارند عمل کرده و ساعات کاری خود را مطابق با ساعات کاری مادران و پدران شاغل پایه گذاری کنند.

مهد کودک باید مجهز به دوربین مدار بسته باشد تا تمامی محیط های مهد کودک( کلاس ها، راهروها، محوطه بازی، سالن غذاخوری، راه پله ها و ...) از طریق دوربین قابل بررسی باشند.

 وجود دوربین مدار بسته در درجه اول برای نظارت کامل و کنترل سلامت کودکان نصب می شود. دیگر آنکه از طریق آن میتوان نحوه برخورد و تدریس مربی را نیز با بچه ها در محیط کلاس به خوبی رصد کرد. برخی از والدین نیز تمایل دارند روند کودک خود در کلاس ها را بدون اطلاع کودک خود مشاهده کنند. بنابراین کاربرد دوربین های مداربسته بسیار زیاد و صد البته حائز اهمیت است.

رعایت تمام ضوابط بهداشتی، امنیتی، کیفیت مواد غذایی و تنوع خوراکی ها نکات بسیار مهمی است که جزو اولویت های هر پدر و مادری است و رعایت آن نیز از سوی مهد کودک جزو واجبات است.

اطلاع رسانی روند پیشرفت کودک در امور آموزشی به والدین نیز بسیار حائز اهمیت است. تبادل اطلاعات و حتی ارائه پیشنهادات آموزشی از سوی والدین در بهتر شدن آموزش ها می تواند بسیار کارساز باشد.

بسیار مهم است که تمامی کارکنان مهد کودک تحصیلاتشان در حوزه کودکان باشد تا بتوانند به بهترین شکل آموزش ها و مراقبت ها را با توجه به روحیات کودکان برنامه ریزی و هدایت کنند. داشتن علاقه کار کردن با کودکان از سوی مربیان و پرسنل مهد کودک از مهم ترین نکات است.

برنامه آموزشی و برگزاری کلاس های فوق برنامه از مهمترین نکاتی است که مهد کودک باید به آن توجه ویژه داشته و در برنامه کاری خود گنجانده باشد. کودکان در کلاس های آموزشی با گذراندن اوقات مفرح، شاد و مفید در کنار دوستان خود آموزش های بسیاری را در کنار یادگیری مهارت های کلاس آموزشی خواهند آموخت.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه