در سال ۱۳۹۸  در مساحت ۸۰۰ متر مربع زیر بنا و ۳۰۰ متر حیاط و استخر مهد کودک نارنج در منطقه دو تهران تاسیس گردیده است.

در حال حاضر مدیریت این مجموعه بر عهده خانم فرشته عنبرستانی است و به همراه ۱۶ پرسنل خبره و با تجربه در حال ارائه خدمات آموزشی به کودکان و والدین آنها در این منطقه هستند.

اجازه تاسیس این مجموعه توسط سازمان بهزیستی صادر شده است.

کودکان در رده سنی ۲ تا ۶ سال در این مجموعه پذیرش می شوند.

ساعت کار این مهد کودک از ساعت ۸ صبح الی ۵ بعدازظهر می باشد.

پذیرش ساعتی و شیرخوار در دستور کار این مجموعه نیست.

برای مهد کودک نارنج محتوایی وجود ندارد. از همین رو ما شما را با اهداف و همچنین روش های تربیتی کودکان در مهد کودک ها آشنا میکنیم.

پرورش خلاقیت و نوآوری در کودکان در مهد کودک چگونه انجام می شود؟

تقویت تخیل و خلاقیت بخشی از هنر و همچنین جزء مهمی از برنامه آموزش و پرورش کودکان در مهد کودک در نظر گرفته شده است. با پرورش این جنبه از رفتارهای کلامی، عملی اخلاقی در کودکان سبب می شود تا آنها بتوانند به راحتی در هر جمعی عقاید و احساسات خود را بیان کنند.

از طریق تقویت خلاقیت در کودکان و به کمک نقاشی، مشارکت در کارهای گروهی و بیان موضوعات گوناگون عمومی و ... در کلاس های مختلف آموزشی در مهد کودک های با کیفیت، قوه ابتکار کودکان تقویت خواهد شد. با این شیوه شخصیت کودک به بهترین شکل و صد البته مستقل ساخته خواهد شد.

عدم تقویت و سرکوب ابتکار و خلاقیت در کودکان و تشویق او برای کپی برداری درست به مصداق رها کردن کودک به حال خود است و این بر خلاف تلاش موسسات آموزشی که همانا پرورش و رشد خلاقیت در کودکان از طریق برنامه ها و فعالیت های هنری است.

برخی از روش های موثر در پرورش خلاقیت در کودکان در بهترین مهد کودک ها عبارتند از:

  • نقاشی خلاق
  • کاردستی هدفمند
  • کلاژ
  • مجسمه سازی

در اکثر این فعالیت ها تقویت و همچنین رشد ماهیچه های کوچک و بزرگ و همچنین هماهنگی بین چشم ها و دست ها صورت می گیرد. شناخت رنگ، تقویت قوه تخیل، بالا رفتن مهارت های جسمی، روانی، ذهنی و حسی در کارهای گروهی برای کودکان هدف اصلی این نوع آموزش هاست.

دقت کنید مهد کودکی را برای فراگیری آموزش های اولیه فرزند خردسال خود انتخاب کنید که برنامه آموزشی غنی را برای پرورش استعدادها و توانمندیهای ذاتی کودکان داشته باشند. نباید هیچ لحظه و ساعتی از حضور کودک در مرکز آموزشی بدون برنامه ریزی اصولی سپری گردد. 

کودکان باید در مهد کودک در عین حالی که بازی میکنند و اوقات خوشی را در کنار دیگر هم سن و سالان خود میگذرانند آموزش های لازم را در حین بازی ببینند و برای ورودی قوی و استوار به جامعه و مدرسه آماده و مهیا گردند.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه