برای مهد کودک و پیش دبستانی لوح سفید سعادت آباد محتوایی وجود ندارد. اگر ساکن این محدوده هستید و به دنبال بهترین مهد کودک برای فرزند دلبند خود می گردید. بهترین کار این است که تمام مهد کودک های اطراف را به دقت بررسی کنید.

 امکانات آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. به فاصله آنها از محل کار و یا محل زندگیتان دقت کنید. بهتر است فاصله کم باشد تا وقت و انرژی کودک در مسیر رفت و برگشت به هدر نرود.

از نظر امنیت، بهداشت و همچنین برقراری نظم در برنامه آموزشی و ساعت فعالیت مهد کودک اطمینان پیدا کنید.

از بازدید حضوری از محیط غافل نشوید. این بازدید بسیار هیجان انگیز خواهد بود و نکات بسیاری را برای شما روشن خواهد کرد. توصیه می شود زمانی را برای بازدید انتخاب کنید که کودکان در مهد کودک حضور داشته باشند تا از نزدیک نحوه تعامل مربیان با کودکان را مشاهده کنید.

  • به روحیه کودکان حاضر در مجموعه دقت کنید.
  •  آیا آنها شاداب و پر انرژی هستند؟
  •  آیا اجازه اظهار نظر به آنها داده می شود؟

دقت کنید تمام تجهیزات لازم برای بازی و شادی کودکان فراهم باشد. معمولا در مهد کودک های باکیفیت تمام آموزش ها بازی محور بوده و کودکان از طریق بازی آموزش های لازم را میگیرند و برای ورود به جامعه آماده و مهیا می شوند.

کودک در حین بازی با دوستان خود می آموزد که نوبت را رعایت کند. به حقوق دیگران احترام بگذارد. دوست بدارد. صبور باشد. دوست داشته شود. ایثار کند. به هم نوع خود کمک کند. همکاری را یاد میگیرد. چگونگی حضور در جمع و رعایت قوانین جمع را فرا میگیرد. یاد میگیرد نظرات خود را بدون خجالت در جمع بیان کند و ....

از غنی و بهداشتی بودن برنامه غذایی مهد کودک اطمینان کامل پیدا کنید. بپرسید از چه مراکزی مواد اولیه را خریداری میکنند. محیطی که غذا را در آنجا تهیه میکنند باید تمیز و بهداشتی باشد. برای نگهداری مواد غذایی باید تجهیزات لازم وجود داشته باشد و ....

از غنی بودن برنامه آموزشی اطمینان پیدا کنید. برخی مراکز آموزشی بر روی تمام هوش های چندگانه فعالیت ها را برنامه ریزی کرده اند که عبارتند از:

  • هوش موسیقی یابی
  • هوش منطقی و ریاضی
  • هوش زبانی و کلامی
  • هوش بصری و فضایی
  • هوش بدنی و جنبشی
  • هوش درون فردی
  • هوش برون فردی
  • هوش طبیعت گرایی

بسیار مهم است که در مهد کودک برنامه کتابخوانی نیز وجود داشته باشد. روحیه پرسشگری از طریق کتابخوانی در کودکان تقویت خواهد شد.

وجود کلاس هایی که بر پایه فعالیت های بدنی پایه ریزی شده اند نیز برای تخلیه انرژی و همچنین تقویت هوش جنبشی در کودکان لازم و ضروری است.

برنامه ریزی آموزش ها بر پایه هوش هشت گانه هوارد گاردنر سبب تقویت هوش هشتگانه و یافتن استعداد و توانمندی کودکان خواهد شد. از این طریق مربیان میتوانند در روند آموزشی استعدادهای کودکان را در مسیر درست آموزشی قرار داده و آینده تحصیلی و حتی شغلی آنها را در همین ابتدای خردسالی پایه ریزی کنند تا کودک با تقویت استعداد خود به شکل پلکانی موفقیت های آینده را رقم بزند.

با توجه به تمام جزئیات در مسیر انتخاب و جستجو برای یافتن بهترین مهد کودک موفقیت های آینده را به او هدیه دهید.

اگر وقت بگذارید و عجولانه و بدون فکر تصمیم نگیرید یقینا موفقیت در آینده را برای کودک و آرامش خاطر را برای خود با انتخاب صحیح فراهم خواهید کرد.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه