اگر دنبال موسسه / مهدکودک مناسب کودک حوالی جنت آباد هستید ، موسسه اندیشه کیان می تواند گزینه مناسبی برای بررسی باشد. برای آشنایی بیشتر با این موسسه ما ابتدا توضیحاتی درباره فلسفه تاسیس را می توانید مطالعه کنید. سپس پادکستی از مدیر موسسه با توضیحات کامل هر کلاس آمده، سپس مدیریت به برخی از پرسش ها پاسخ داده اند و در نهایت می توانید بازخورد خانواده ها به این موسسه را نیز مطالعه کنید.

پروانه کریمی مدیر موسسه اندیشه کیان

خانم کریمی با مدرک زیست شناسی جانوری و سابقه ۱۰ ساله در حوزه کودک و همچنین سابقه ۵ سال فعالیت به عنوان مدیر داخلی مهدکودک، موسسه اندیشه کیان در جنت آباد را تاسیس نمودند. موسسه مطالعه و خلاقیت اندیشه کیان جنت آباد، یک موسسه پژوهشی بوده و با برگزاری کارگاه ها و کلاس های پژوهشی ویژه گروه سنی ۳ تا ۶ سال، موجب شکوفایی استعداد کودکان خواهد شد.

در این موسسه، کودکان ابتدا در آزمون های استعداد یابی شرکت کرده و سپس با شرکت در دوره های پژوهشی عمومی علاوه بر افزایش دانش آنها در زمینه های مختلف، استعداد و خلاقیت کودکان در پنج گروه رشته علوم تجربی و آزمایشگاهی، ریاضی و فنی، هنر و معماری، علوم انسانی و مدیریت و ورزش، شکوفا و کشف خواهد شد و سپس با شرکت در دوره های تخصصی، استعداد آنها تعیین و به شکل تخصصی در زمینه استعدادی که دارند با کودکان کار خواهد شد.

استعداد افراد تحت تاثیر عوامل مختلفی چون محیط، آموزش، ژنتیک و خانواده، با یکدیگر متفاوت بوده و هر فردی در یک زمینه استعداد بیشتری از خود نشان می دهد.

دوره شکوفایی استعداد و خلاقیت در موسسه ما، یک دوره آموزشی نیست بلکه کودکان در این موسسه در محیط مجهز به ابزار و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی قرار می گیرند. در این محیط، کودکان می بینند و تجربه می کنند و سوال برایشان پیش می آید و جواب خود را کشف کنند.

در این دوره، کودک همه چیز را لمس می‌کند و آن را می‌فهمد. به طور مثال وقتی کودک زیر میکروسکوپ، میکروب را میبیند، متوجه می‌شود، میکروب زنده است و حرکت میکند، یا وقتی دانه ای را در خاک می کارد و بستری فراهم می کند تا دانه رشد کند، متوجه می‌شود که گیاه زنده است و برای رشد، احتیاج به آب و خاک و نور خورشید دارد و یا وقتی با آزمایش، کاری را عملی انجام میدهد کامل در ذهنش، ماندگار می شود و یا وقتی ریاضی را با بازی یاد می‌گیرد خیلی به آن علاقمند تر خواهد شد.

خدماتی که در این موسسه ارائه میگردد:

  1. برگزاری دوره های پژوهشی ویژه گروه سنی ۳ تا ۶ سال
  2. برگزاری دوره های پژوهشی پیش از دبستان 
  3. برگزاری آزمون های استعداد یابی ویژه گروه سنی (۳ تا ۷ سال)، (  ۷تا۱۲ سال) 
  4. ارائه مدرک بین المللی wta 
  5. برگزاری کارگاه های مادر و کودک (برگزاری کارگاه های روانشناسی)
  6. برگزاری کارگاه علوم و آزمایشگاه، ریاضی_ زبان انگلیسی_ قصه گویی_ باغانی_ بازی و ورزش_نمایش خلاق_ موسیقی.

کلاس های مهدکودک اندیشه کیان

کارگاه فلش بوک

فلش بود کتاب ماهیانه کودکان است که در این کتاب کودکان هر روز با چالشی مواجه می شوند و با روش پژوهشی به حل مسئله مزکور می پردازند. در این کتاب روزانه فعالیت های پژوهشی متعددی از جمله خلاقیت، کاردستی، بازی و ... توسط کودک انجام می شود.

کارگاه نقاشی

در این کارگاه کودکان با ابزارهای مختلف مانند ماد رنگی و مداد شمعی و آبرنگ و رنگ انگشتی و گواش و گاهی با کمک گرفتن از کاغذهای رنگی و کاموا و وسایر دیگر نشاقی خلاقانه می کشند. 

کارگاه سفال گری

در این کارگاه کودکان با استفاده از گل سفال و کمک گرفتن از قوه تجسم شکل های مختلف می سازند و بعد از خشک شدن آن را رنگ می کنند.

کارگاه بازی و ورزش

در این کارگاه که توسط مربی ورزش برگزار می شود کودکان با استفاده از وسایلی مانند توپ و حلقه و طناب و ...، بازی های متعددی انجام می دهند که هرکدام به جز اینکه از نظر ذهنی کودکان را آماده می کند روی دقت و تمرکز و قوه بینایی کودکان هم تاثیر می گذارد.

کارگاه نمایش خلاق

در این کارگاه کودکان با بازی و قصه و استفاده از قوه تخیل وارد دنیای نمایش می شوند و از این طریق هم روابط اجتماعی کودک و هم اعتماد به نفس او افزایش می یابد.

کارگاه باغبانی 

در این کارگاه کودک با خاک و کود و دانه های مختلف و ابزار باغبانی آشنا می شود و هر بار دانه یا گیاهی می کارد و بستری برای رشد آن فراهم می کند و با مراحل رشد گیاه آشنا می شود.

کارگاه نجوم

در این کارگاه کودک با ستارگان و سیارات آشنا شده و از طریق پژوهشی کار با تسلکوپ را یاد می گیرد.

کارگاه ریاضی

در این کارگاه کودک با مفاهیم مختلف ریاضی مانند کم و زیاد / بالا و پائین / چپ و راست / اعداد و ... از طریق پژوهشی و بازی آشنا می شود.

کارگاه علوم

در این کارگاه کودک با مفاهیم مختلف مانند اعضای بدن / کارکرد اعضای مختلف بدن / موجودات زنده و غیر زنده / گیاهان جانوران / کار با میکروسکوپ و ... آشنا می شود.

 

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

۱) تاریخ تاسیس مهد کودک، چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟ در سال ۱۳۹۷ و تعداد ۴۰ نفر ظرفیت دارد.

۲) آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ بله امکان ثبت نام برای همه کودکان ۳ تا ۶ سال وجود دارد.

۳) اگر جا ندارید، می توانم وارد لیست انتظار شوم؟ بله، ۱ تا ۳ ماه

۴) ساعت کار شما به چه شکل است؟ در صورت تاخیر در برداشتن کودک از مهد، باید هزینه اضافی پرداخت شود؟ از ساعت ۷.۳۰ تا ۱۷ عصر_ اگر تایم کوتاهی باشد، خیر. 

۵) برنامه تعطیلات شما چگونه است؟ و چه روزهایی مهد، تعطیل است؟ تعطیلات رسمی طبق تقویم و پنجشنبه ها 

۶)درباره زمان رفت و آمد به مهد کودک، چقدر انعطاف پذیری وجود دارد؟ موسسه ما برای راحتی والدین ۳ تایم را برای حضور کودکان در نظر گرفته که مادر و پدر، طبق شرایط خود می‌توانند یکی را برای ثبت نام انتخاب کنند. 

۷)شهریه مهدکودک چقدر است؟ نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است؟ و آیا تخفیفی برای خانواده‌ها وجود دارد؟ برای اطلاع از شهریه می توانید با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با موسسه جویا شوید. بله برای خانواده هایی که دوقلو دارند، ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته‌ایم.

۸) آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی است؟ بله هر ماه فلش بوک ماهیانه به خانواده ها تحویل داده می شود که برنامه های روزانه، طبق فلش بوک انجام خواهد شد.

۹) آیا جلسه اولیا و مربیان دارید؟ بله ماهیانه یک بار با حضور روانشناس موسسه. 

۱۰) از من به عنوان والد چه انتظاری دارید؟ همکاری با مربی و موسسه_ شرکت در جلسات موسسه_ نظافت کودکان_ پرداخت به موقع شهریه.

۱۱) من از برخورد کودکم، نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، شما برای چند روز، مهمان قبول می کنید؟ بله حتما، کودک شما میتواند یک روز به عنوان مهمان در موسسه ما حضور داشته باشد و در صورت رضایت، ثبت نام انجام دهید.

۱۲) آیا کودکان در کلاس بر اساس سن، دسته بندی می شوند؟ بله، کودکان بر اساس سن به سه گروه کلاسی تقسیم می شوند.

  1. گروه سنی ۳ تا ۴ سال___ ۸تا ۱۰نفر
  2. گروه سنی ۴ تا ۵ سال___  ۱۴ نفر
  3. گروه سنی ۵ تا ۶ سال___ ۱۵ نفر

۱۳) آیا کارکنان مهدکودک، دوره های آموزشی شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده‌اند؟ بله دوره های کمک های اولیه 

۱۴)آیا برای وضعیت های اضطراری در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟ بله

۱۵) آیا اسباب بازی ها، لوگو و وسایل بازی، متناسب با سن کودک در نظر گرفته شده است؟ بله

۱۶) اسباب بازی ها، چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟ اسباب بازی و وسایل مصرفی هر روزه بعد از خروج کودکان، ضدعفونی می‌شود و ضدعفونی کلی موسسه مثل شستشوی دمپایی ها، هفته ای، یکبار انجام خواهد شد. ضدعفونی کردن محیط موسسه مثل تاتامی ها، میز، صندلی و … هر روزه بعد از خروج کودکان انجام می شود.

۱۷) آیا تجهیزات مهد کودک متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده میشود؟ بله 

۱۸) آیا فضایی باز محصور و ایمن برای بازی در مهد کودک وجود دارد؟ بله

۱۹) آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن در موسسه وجود دارد؟ بله 

۲۰) فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟ ورزش، نقاشی، سفالگری، ریاضی، کارگاه فنی، فعالیت آزمایشگاهی، علوم، کارگاه نجوم، زبان انگلیسی، نمایش خلاق، فعالیت‌های پژوهشی، کاردستی، خلاقیت، باغبانی و … در طول هفته انجام می شود.

۲۱) آیا برنامه برای پیاده روی و گردش کودکان وجود دارد؟ بله با هماهنگی و رضایت والدین

۲۲) چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟ معمولا به کارهایی که کودکان دوست دارند، مثل بازی همراه با محبت مربی. 

۲۳) آیا واکسینه شدن، شرط لازم و کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟  بله 

۲۴) سیاست مهد کودک درباره بیماری یا شیوع آن به چه صورت است؟ موسسه، کودکان بیمار را قبول نمیکند و کودک تا زمان بهبودی، باید در منزل استراحت کند.

۲۵) اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشد، چه مراقبت هایی از آنها می شود؟ کودک باید تا بهبودی کامل در خانه، استراحت کند و موسسه، دارو تحویل نمی گیرد.

۲۶) آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن، آموزش داده می شود؟ بله به روش پژوهشی 

۲۷) حضور افراد مخصوصاً غریبه در مهد کودک به چه صورت است؟ ممنوع است.

۲۸) سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ موسسه فقط کودک را به پدر و مادر تحویل می دهد و در صورت نیاز با هماهنگی قبلی و ارائه کارت شناسایی به اقوام درجه یک، تحویل داده می شود.

۲۹) آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ بله، مایع دستشویی و دستمال در سرویس بهداشتی موجود است.

۳۰) آیا سرویس گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهد کودک در نظر گرفته شده است؟  بله شوفاژ برای گرمایش و کولر آبی برای سرمایش.

۳۱) آیا در مهدکودک، دستشویی رفتن آموزش داده می‌شود؟ بله، به روش پژوهشی و کمک مربی برای دستشویی رفتن به کودک کمک می‌کند.

۳۲) آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک موجود است؟ بله همه کلاس ها و سالن بازی دارای پنجره به فضای بیرون و نور مستقیم هستند.

۳۳) آیا مهد کودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر، هست؟ بله موسسه دارای وعده ناهار می باشد که توسط آشپز موسسه با بهترین و تازه ترین مواد پخته و سرو میشود.

۳۴) آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند، وجود دارد؟ بچه ها، معمولاً وقتی در جمع قرار میگیرند، غذا خوردن را دوست دارند، ولی بچه های کم غذا با تشویق به غذا خوردن تمایل بیشتری نشان میدهند.

۳۵) آیا برای خواب و استراحت کودکان، نظارت مناسب وجود دارد؟ کودکان باید در منزل خواب و استراحت کافی داشته باشند تا در موسسه، سرحال باشند ولی برنامه خواب در موسسه وجود ندارد.

۳۶) آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟ بله، ماهیانه یک بار جلسات مشاوره در موسسه توسط روانشناس کودک برگزار می شود.

۳۷) آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟ بله در جلسات مشاوره توسط روانشناس، راهنمایی می شوند.

.
خانم کریمی و دوستان عزیز از هر دو شما برای زحماتی که برای بچه ها مخصوصا می کشید متشکرم
رایکا
.
سلام و درود بر شما خانم کریمی زحماتی که شما و کادر آموزشی محترم شما برای فرزندان ما می کشید علی الخصوص ارسال عکس و فیلم بصورت روزانه، نزد اینجانب و همیننطور سایر والدین گرامی پوشیده نیست قدردان این زحمات روزانه شما هستیم با سپاس فراوان
آرمین و آترین
.
واقعا ممنون از جشن امروز خیلی خوب و به جا بود برای بچه ها که این روزها پر از استرس هست براشون
پرنیا
.
مهربانان عزیز همچنین خانم کریمی بسیار و بی نهایت از محبت شما سپاسگزارم ممنون بابت جلسه امروز بسیار کاربردی و راه گشا بود
مریم فاطمی
.
خانم کریمی جان ممنونم از شما
سرور دردشتی
.
خانم کریمی ممنون بابت لطفتون به آرمین امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید
سارا قربانی
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه