مانا امانت‌دار درخشان‌ترین سال‌های زندگی کودکان است و می‌کوشد در لحظه‌هایشان رشد و آرامشی مانا جاری کند. اولویت مانا پرورش و رشد فزرندان و فراهم کردن بستر شناخت استعداد‌های آنان است. 

مانا مهارت‌آموزی و گفت‌وگو را مهمترین ارکان آموزش کودکان می‌داند و فعالیت‌های تلفیقی خود را بر محور این دو پیش می‌برد. حضور مداوم روان‌شناس کودک در مهد و بررسی تمامی فعالیت‌های مهد از منظر روان‌شناسانه، از جمله امتیازات مانا است.

مانا به خوبی می‌داند که در دنیای کودکانه هیچ اصلی مهتر و جدی‌تر از بازی نیست. بازی است که می‌تواند مبنای رشد و توسعه‌ی مهارت‌های فردی، دوستی و تعاملات اجتماعی شود و کودک را به سوی درست، خلاقانه، منطقی و آگاهانه اندیشیدن و اقدام برای حل مسئله پیش برد.

مانا کودک، خانواده و محیط آموزشی را سه رکن مکمل می‌داند و می‌کوشد هر سه را در راستای ایجاد فضایی امن و پویا برای کودک، ارتقا دهد.از جمله فعالیت‌های مانا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • رصد مداوم کودکان و کلاس‌ها توسط روان‌شناس خبره
  • برگزاری جلسات دانش‌افزایی برای ارتقای توانمندی مربیان
  • برگزاری جلسات مستمر دانش‌افزایی برای والدین
  • دعوت از متخصصان رشته‌های مختلف برای استفاده‌ی کودکان، مربیان و والدین
  • جلسات اختصاصی مشاوره برای کودک و خانواده
  •  کلاس‌های تخصصی فوق‌برنامه برای کودکان

معرفی ساختمان مهد

مانا محیطی هم‌راستا با اهداف پرورشی و آموزشی خود فراهم کرده تا کودکان فضایی مناسب و امن برای فعالیت‌ داشته باشند.

مانا برای هر فضا، فعالیت‌های متنوعی را برنامه‌ریزی کرده است:

  • چهارکلاس برای گروه‌های نوپا تا پیش‌ از دبستان
  • سالن سلام (فعالیت‌های جمعی)
  • سالن ورزش
  • حیاط (مناسب‌سازی شده برای بازی)
  • اتاق بازی
  • اتاق شگفتی
  • کارگاه هنر
  • آتلیه

مانا باشید!

کلاس های موسسه مانا در قیطریه

در قسمت زیر می توانید لیست کلاس های تخصصی مانا را مشاهده نمائید و در ادامه توضیحات درباره چند کلاس نیز آورده شده است.

  • شنبه: زبان
  • یک شنبه: ورزش پویا و رباتیک
  • دو شنبه: زبان و نمایش خلاص
  • سه شنبه: موسیقی تخصصی
  • چهارشنبه: زبان، نقاشی تخصصی

از کلاس های دیگر این مجموعه می توان از باله، ژیمناستیک، کاراته، حجم و معماری، کلاس های فوق برنامه و ... اشاره کرد.

کلاس معماری و حجم

ارتقای هوش فضایی_مکانی و خلاقیت کودکان. در این کلاس کودکان هرجلسه یک سازه با استفاده از مواد اولیه‌ی مختلف می‌سازند و کار کردن با انواع اجسام و مواد را فرا می‌گیرند. برای مشاهده تصاویر بیشتر پیشنهاد می کنیم گالری تصاویر کلاس معماری و حجم را مشاهده کنید.

کلاس توانساز

آموزش مهارت‌های فردی به تناسب سن کودک. در کلاس های توانساز، تمرکز بر تمرین و آموزش مهارت‌های پایه‌ی زندگی است. این کلاس‌ها برای تربیت و پرورش کودکانی توانمند و مستقل طراحی شده‌اند و  بخشی از برنامه‌های روزانه همه‌ی کلاس‌ها هستند. در هر گروه سنی آموختن مهارت‌هایی متناسب با توانمندی کودکان از اهداف کلاس است. مهارت‌هایی نظیر پوشیدن کفش، پوشیدن انواع لباس، بستن دکمه‌ها، بستن بند کفش‌ها، شانه کردن موها،  گرفتن ناخن، استفاده از سرویس بهداشتی به صورت مستقل، مرتب کردن اتاق، تمرین دوخت و دوز و ...

کلاس هوشیار

آموزش مفاهیم ریاضی از طریق بازی است. در برنامه‌ی روزانه‌ی کلاس‌ها مفاهیم پایه‌ی ریاضی متناسب با نیازهای هرگروه سنی از طریق بازی‌های مختلف آموزش داده می‌شود.

کلاس جستجوگر

تقویت مشاهده و ‌پرسشگری کودکان. کودکان در این کلاس مشاهده‌ی دقیق و علمی و پرسشگری را می‌آموزند. در این کلاس  طبیعت بستر یادگیری وتجربه  است و کنجکاوی و کنکاش بهترین ابزار آموزشی. 

کلاس ورزش مانا

امروزه فعالیت های حرکتی کمتر جایی در فعالیت های روزانه کودک دارند و همین موضوع باعث ایجاد انواع اختلالات حرکتی و شناختی در کودکان می‌شود. برنامه های ورزشی و داشتن تحرک مناسب باید جزئی از برنامه های روزانه کودک باشند.

در مهدکودک مانا کلاسی تحت عنوان جیمانا برای کودکان تعریف میشود که بخشی از برنامه های هرروزه کلاس هاست. در کلاس های جیمانا روی موارد زیر تمرکز میشود:

  • تقویت عضلات کودک،
  • انعطاف پذیری،
  • حفظ تعادل،
  • هماهنگی نیمکره‌های مغز
  • هماهنگی چشم و پا و چشم و دست
  • هماهنگی عصب_عضله

کلاس رباتیک

این کلاس، برای کودکان بالای ۴ سال بسیار مناسب است. در این کلاس کودکان شیوه کار با ابزار مختلف را فرا میگیرند و در هر دوره یک روبات میسازند در عین حال این کلاس، باعث افزایش هوش فضایی مکانی و افزایش خلاقیت در کودکان میشود. رباتیک با رشته هایی مثل رباتیک، الکترونیک، مکانیک ارتباط زیادی دارد که وقتی کودکان در این کلاس ها شرکت می کنند زندگی را از دریچه علم هم بیشتر می بینند و با دیدن کاربرد این علوم در پروژه های مختلفی که در مهدکودک انجام میدهیم دنیا براشون بیشتر معنادار تر می شود. 

کلاس مایندفولنس (ذهن آگاهی)

این کلاس برای کودکان بالای ۴ سال مناسب است. مایندفولنس یعنی توجه لحظه به لحظه به افکار، احساسات، حالات بدنی و محیط اطراف. 

ذهن آگاهی کمک میکند که نسبت به تجربیات خوب و بد خود پذیرش داشته باشیم و تصمیمات خود و دیگران را قضاوت نکنیم.

تمرینات مایندفولنس ما را متوجه میکند که قانون "درست" یا "غلط" برای هیچ چیز وجود ندارد و تنها منبع قابل اعتماد احساس و فکر ما در لحظه حال است.

با آموزش مایندفولنس به کودکان آنها می‌آموزند به بدن و احساسات و افکار خود در هر لحظه آگاه باشند و به تجربیات خود به دیده مهربانی بنگرند

آموزش رویکرد مایندفولنس به کودکان روشی نوین در سراسر دنیاست که برای اولین بار در ایران، در مهدکودک مانا اجرا می‌شود.

کلاس موسیقی کودک

دوره آموزش موسیقی کودک شامل اموزش بلزو فلوت ریکورد وسلفژ و گروه نوازی می‌باشد این دوره برای کودکان بسیار مفید است و باعث افزایش تمرکز در تمامی دروس کودکان بهبود روابط اجتماعی و همکاری های گروهی افزایش سطح هوش کودکان و فعال‌شدن هردو نیمکره چپ و راست مغز و ... میشود ما با تجربه ی ده ساله ی تدریس موسیقی کودک توانسته ایم تلفیقی از متد های مختلف آموزشی را برای کودکان سرفصل بندی کنیم به طوری که در پایان دوره موسیقی کودک، کودکان تسلط کامل به نت خوانی ، و نوازندگی بلز و فلوت ریکورد را دارن و با آمادگی کامل می‌توانند نسبت به علایق خود، ساز تخصصی خود انتخاب کنند و بدون شک کودکانی که دوره ی موسیقی کودک را سپری میکنند با چالش کم نری در زمان آموزش ساز تخصصی مواجه هستند. طول دوره ی آموزش موسیقی کودک به مواردی هم چون سن کودک ومیزان تمرین کودک بستگی دارد. و طبیعتاً کودکانی که تمرین کافی دارند این دوره برای آنها کوتاه تر خواهد شد.

.
دختر من توی مانا خیلی بهش خوش میگذره من از پرسنل خوب مانا ممنونم
ناشناس
.
سلام من پسرم در مجموعه مانا حضور دارد واقعا مجموعه گرم و صمیمی دارن پسرم هر روز با اشتیاق از خواب بیدار می‌شود و با خوشحالی تمام منتظر آماده شدن و رفتن به مهد مانا میباشد واقعا از پرسنل مهربان و دلسوز مانا ممنونم
مریم
.
با سلام نحوه برخورد پرسنل و مربیان خیلی عالیه و با سعه صدر پاسخگو هستند ، فضای شادی در کل موسسه بین پرسنل و کودکان برقراره و آموزش ها و کلاس های فوق برنامه واقعا از کیفیت خوبی برخوردار هست و من به شخصه خیلی راضیم. ممنونم از پرسنل و کادر حرفه ای مانا
نسیم
.
من از موسسه مانا خيلي راضي هستم آموزش كاملا اصولي و با خيال راحت اطمينان كردم،مراحل جدايي كودك از مادر بسيار عالي انجام شد،و كلا تغيير در رفتار فرزندم در يكسال گذشته كاملا مشهود ،ممنونم از موسسه مانا موفق باشيد
نازنين
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه