انتخاب بهترین مهدکودک برای والدین بسیار مهم است؛ چون با خیالی راحت می‌توانند کودک دلبند خود را به آنجا بفرستند. اما جای نگرانی نیست؛ در نقاط مختلف تهران، مهدکودک‌های برتر با سطح کیفیت آموزشی بالا وجود دارند. ولی مهدکودک، فقط جایی برای نگهداری کودک نیست. این مرکز باید بتواند با امکانات کافی و بازی‌های جذاب و مطالب مفید، کودک را سرگرم کند. قصد داریم که بهترین مهدکودک تهران را به شما معرفی کنیم؛ تا با خیالی راحت فرزند دوست‌داشتنی خود را در آنجا ثبت‌نام کنید.

معرفی مهدکودک مهر پرستو

مهدکودک و پیش‌دبستانی مهر پرستو، از ویژه‌ترین مهدکودک‌های تهران واقع در شهرک غرب است. این مرکز در سال ۱۳۹۰ با ظرفیت ۱۳۲ نفر تأسیس شد و در حال حاضر از ساعت هفت تا ۱۶ عصر، خدمات خود را ارائه می‌کند.

مهدکودک مهر پرستو، یکی از محبوب‌ترین مهدکودک‌های شهرک غرب است که توانسته رضایت والدین را کسب کند. از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به سطح آموزشی و محیط فیزیکی با کیفیت عالی‌اش اشاره کرد. این مهدکودک با بهره‌گیری از یک تیم قوی و پرسنل خوش‌برخورد، توانسته است برنامه آموزشی منظمی را تدوین کند و با همکاری مؤسسات مختلف علمی، کارگاه‌هایی با اهداف آموزش علوم تجربی و مهارت‌های اجتماعی برای کودکان شما تدارک ببیند.

نکته جالب درباره این مهدکودک، فعالیت و جنب‌وجوش کودکان است؛ به‌طوری‌که هرچند وقت یک بار، فستیوال‌های شادی برای آن‌ها برگزار می‌کند. این مهدکودک این شعار را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است:

«دلبندان عزیزمان را به ما بسپارید مطمئن باشید بهتر از دلبندان عزیز خودمان از آن‌ها نگهداری می‌کنیم».

گزارش دهی به والدین و انتظارات از آنها

در مهر پرستو در ابتدا، یک برنامه اجرایی سالانه به والدین داده می‌شود تا آن‌ها نمایی کلی از برنامه‌های مهد داشته باشند. هرماه، گزارش آموزش و کاربرگ‌ها و کاردستی‌های انجام‌شده توسط کودکان به خانه‌های آن‌ها ارسال خواهد شد. همچنین، هرروز از فعالیت‌های انجام‌شده در مهد عکس و فیلم گرفته شده در کانال تلگرامی به اشتراک گذشته می‌شود. از طرف دیگر از والدین، موارد زیر انتظار می‌رود:

  • مدارک لازم در مرحله اول ورودی و ثبت‌نام کودک را به همراه داشته باشند
  • از کودک خود در صورت بیماری در منزل مراقبت کنند
  • حداقل، هفته‌ای یک بار با مهد و مربی کودک خود تماس داشته و وضعیت او را جویا شوند
  • در جلساتی که توسط مهد برگزار می‌شود، شرکت کنند
  • کودک خود را به‌موقع به مهد بیاورند و به‌موقع تحویل بگیرند

روال کاری مهدکودک مهر پرستو

ورود و جذب کودکان در مهر پرستو، به‌تدریج و مرحله‌به‌مرحله انجام می‌شود. در ابتدا کودک در فضایی نزدیک مادر قرار می‌گیرد و یک مربی برای این کار، اختصاص داده می‌شود. کم‌کم فاصله مکانی و فاصله زمانی دیدار با مادر افزایش پیدا می‌کند تا کودک بتواند مدت‌زمان موردنظر مادر برای نگهداری کودک در مهد را تحمل کند. برای آرامش و رفاه مادر نیز فضایی در نظر گرفته شده است.

درنهایت، کودکان بر اساس تاریخ تولدشان در گروه‌های شیرخوار، نوپا، نوباوه و پیش‌دبستانی در کلاس‌های مختلف قرار می‌گیرند.

فعالیت های معمول مهدکودک

در مهر پرستو، کودکان هرروز صبح بعد از خوشامدگویی، برنامه صبحگاهی و صبحانه تحت آموزش قرار می‌گیرند. میان وعده و ناهار با مواد اولیه تازه که به‌روز تهیه می‌شوند، در مهد آماده می‌شوند. این برنامه غذایی، مطابق نیاز جسمی کودکان و زیر نظر متخصص تغذیه تنظیم شده است.

فعالیت های بدنی مهدکودک

ورزش به مدت نیم ساعت، برنامه هرروز بچه‌ها در مهر پرستو است که در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و دمای هوا در حیاط برگزار می‌شود. به‌غیرازاین، کلاس‌های ژیمناستیک، یوگا و آمادگی جسمانی هم جزء برنامه‌های مهدکودک مهر پرستو هستند.

مربیان و فضای مهر پرستو

تمام پرسنل مهدکودک، تحصیلات حداقل لیسانس روانشناسی دارند. علاوه بر این، آن‌ها دوره‌های مقدماتی و پیشرفته مربی‌گری را گذرانده‌اند و کارت بهداشت و اصناف گرفته‌اند. از دیگر دوره‌هایی که پرسنل و مربیان این مرکز طی کرده‌اند، موارد زیر هستند:

  • کارگاه‌های تربیت جنسی
  • بازی و موسیقی
  • قصه‌خوانی
  • خمیربازی
  • خودشناسی و روانشناسی کودک

همچنین، تمامی کارکنان این مرکز موظف هستند به‌منظور به‌روزرسانی دانش خود، هر سه ماه یک بار در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.

آموزش مهارت ها در مهدکودک

در مهدکودک مهر پرستو بر پنج جنبه رشد کودک شامل شناختی، کلامی، اجتماعی، حرکتی و عاطفی کار می‌شود. از رسالت‌های هر مهدکودک، افزایش مهارت‌های اجتماعی، تعامل با گروه همسال، دوست‌یابی، احترام، اشتراک‌گذاری و ... است که در مهر پرستو نیز توجه ویژه‌ای به آن‌ها می‌شود.

ایمنی و استاندارد فضای مهدکودک مهر پرستو

فضای مهدکودک مهر پرستو بر اساس استانداردهای تعریف‌شده سازمان آموزش‌وپرورش، تجهیز شده است. همه کلاس‌های این مرکز، نور و تهویه مناسب، میز و صندلی‌ها و اسباب‌بازی‌ها استاندارد دارند. دیوارهای مهدکودک با فوم ۳ سانتیمتری پوشانده شده و همه کلاس‌ها مجهز به دستگاه سرمایشی و گرمایشی، کپسول آتش‌نشانی و دوربین مداربسته هستند. همچنین، کف حیاط مهدکودک چمن است و در آن تاب، سرسره پارکی و دیگر بازی‌های ایمن نصب شده است.

فعالیت های جنبی در مهدکودک مهر پرستو

در مهر پرستو، کلاس‌های ترمیک نیز برگزار می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها شامل نقاشی، سفال، زبان، بازی حرکت، باله، موسیقی، چرتکه و نجاری (با مربیان متخصص) هستند.

اردوهای علمی شاد و تفریحات جذاب، از دیگر خدمات این مهدکودک است. از کارهای جذاب این مهدکودک این است که به‌صورت روزانه، عکس و فیلم فعالیت‌های انجام‌شده در مهد را در کانال تلگرام، با والدین به اشتراک می‌گذارد. در ادامه، کلاس آموزش زبان این مرکز را بیشتر معرفی می‌کنیم.

آموزش زبان انگلیسی در مهر پرستو

مهدکودک مهر پرستو با تکیه بر اساتید تحصیل‌کرده، مجرب و آموزش‌دیده با سیستم زبان مادری، محیطی واقعی برای کودکان شما فراهم می‌کند و سعی بر این دارد که آن‌ها زبان انگلیسی را همانند زبان مادری خود آموزش ببینند.

بر این اساس، صدها عنوان موضوع، تماما به زبان انگلیسی و همگی به روش غیرمستقیم و ناخودآگاه از طریق بازی، شعر، موسیقی، نقاشی، داستان، نمایش، سفالگری و کارهای هنری به کودکان ارائه می‌شوند.

کودکانی که قبل از دوره نوجوانی به یادگیری زبان دوم بپردازند، بهتر می‌توانند کلمات را به‌طور صحیح و نزدیک به افراد Native تلفظ کنند. زبان‌شناسان این موضوع را به تغییرات فیزیولوژیکی مربوط می‌دانند که در مغز انسان در سنین نوجوانی رخ می‌دهد. درک تفاوت هجاها و آواها در زبان‌های مختلف که باعث تفاوت لهجه‌ها می‌شود در کودکانی که زبان را قبل از سن نوجوانی آموخته باشند، بهتر است.

سخن آخر

مهدکودک مهر پرستو، یکی از متنوع‌ترین مهدکودک‌ها ازنظر فعالیت‌های تدارک دیده‌شده برای کودکان است. این مرکز با محیطی شاد، امکانات فراوان و مربیان باتجربه و متخصص، خلاقیت کودکان را به‌خوبی پرورش می‌دهد. در نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط این مهدکودک، سطح رضایت والدین نسبت به این مدرسه، بسیار مناسب ارزیابی شده است.

از نقاط قوت این مهدکودک به گواه والدین، ارتباط مثبت و قوی مدیریت و کادر مربیگری با کودکان است. ازاین‌جهت، مهر پرستو با شعار «دلبندان عزیزمان را به ما بسپارید مطمئن باشید بهتر از دلبندان عزیز خودمان از آن‌ها نگهداری می‌کنیم»؛ یکی از بهترین‌ها در شهرک غرب است.

.
دو سال پیش پسر من اینجا می رفت، بهرحال به هر مجموعه ای نقد هست و جا داره بهتر بشه ولی در مجموع نمره این مهدکودک نمره خوبی هست منم توصیه ش می کنم.
مادر امیرحسین
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه