برای مهد کودک و پیش دبستانی دو زبانه لبخند کودک بلوار ارتش محتوایی وجود ندارد. اگر شما هم فرزند کوچکی دارید و آماده سپردن او به مهد کودک برای فراگیری آموزش های اولیه هستید. میتوانید از مهد کودک لبخند و دیگر مهد کودک های اطراف به شکل حضوری دیدن کنید. سپس از بین آنها بهترین را برای ساختن آینده بهتر فرزند خود انتخاب کنید.

عیار آموزشی موسسات آموزشی با یکدیگر متفاوت است. تعریف والدین هم از خوب برشمردن مهد کودک نیز با یکدیگر بسیار متفاوت است.

پیشنهاد میکنیم معیار انتخابی خود را بر پایه مقرون به صرفه بودن قیمت مهد کودک در نظر نگیرید. کیفیت سطح آموزشی و بازدهی بالای آموزش های مهد کودک تاثیر بسزایی در آینده کودک خواهد گذاشت. با انتخاب ناصحیح خود مسیر موفقیت کودک را به بیراهه نبرید.

عوامل بسیاری برای انتخاب بهترین مهد کودک وجود دارد که باید در مسیر جستجو و تحقیق خود به آنها توجه داشته باشید.

درست است که مسیر یافتن بهترین مهد کودک پیچیدگی های بسیاری دارد و برای والدین چالش برانگیز است ولی نیازی نیست نگرانی به دل خود راه دهید و دچار رفتارهای وسواس گونه شوید. بهتر است عوامل تاثیر گذار را شناسایی و به آنها توجه کنید تا بهترین مرکز آموزشی را پیدا کنید.

برخی از مهمترین عوامل عبارتند از:

  • میزان فاصله و مسافتی که کودک از خانه تا مهد کودک باید طی کند.
  • وعده غذایی غنی و بهداشتی
  • وجود وسایل سرگرم کننده در محیط مهد کودک برای جذاب کردن محیط برای کودکان
  • امنیت محیط و همچنین ساختمان مهد کودک

یقینا تمامی کودکان به والدین خود وابسته هستند و جدایی برای آنها سخت خواهد بود. با انتخاب مهد کودکی که از خانه فاصله زیادی دارد ورود به مهد کودک را برای او به یک چالش سخت تبدیل خواهد شد. در مقابل اگر فاصله مهد کودک از خانه کم باشد ورود به محیط آموزشی برای کودک خردسال به یک تجربه درخشان و شگفت انگیز تبدیل خواهد شد.

سلامت و بهداشت مواد غذایی یکی از بزرگترین دغدغه های والدین است. می بایست از تمام گروه های غذایی در منو غذا های مهد کودک وجود داشته باشد. می بایست بین وعده غذایی حتما میان وعده نیز برای کودکان در نظر گرفته باشند و با میوه ها و نوشیدنی های سالم از کودکان پذیرایی شود تا دچار فقر مواد غذایی و ویتامین نگردند.

بازیگوشی یکی از رفتارهایی است که همواره با کودکان همراه است. کودکان همواره در حال جنب و جوش و تکاپو هستند. آنها مایلند با دوستان خود بازی های گروهی داشته باشند و ساعاتی خوشی را در کنار یکدیگر داشته باشند. وجود محوطه بازی و وسایل مورد نیاز برای بازی، یکی از لازمه های مهد کودک است. امروزه اکثر آموزش ها بازی محور بوده و به شکل غیر مستقیم به کودکان آموزش های اولیه ارائه می شوند. به همین دلیل وجود وسایل مدرن و متنوع آموزشی برای کشف استعدادهای درونی کودکان بسیار حائز اهمیت است.

گذشته از وجود امنیت در تمام فضاهای مهد کودک که بسیار ضروری و مهم است کودک باید از نظر ذهنی و روحی برای حضور در مهد کودک حاضر باشد تا با فراغ بال به فراگیری آموزش ها بپردازد. رفتار های پرسنل و مربیان تاثیر مستقیم بر روی روحیه کودکان داشته و سبب جذب یا برعکس از بین رفت ذوق و شوق کودک برای حضور در مهد کودک خواهد شد.

بنابراین می بایست تمام جوانب را به دقت در نظر بگیرید و بهترین را بسته به نیاز آموزش فرزندتان بیابید تا آینده درخشان و پرباری برای او بسازید.  

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه