در هر محله و منطقه ای چندین موسسه و مهد کودک وجود دارد که آماده ارائه خدمات آموزشی به کودکان آن منطقه می باشند.

در زمان جستجو و تحقیق درباره یافتن بهترین مهد کودک برای فرزند خود به فاصله بین مهد کودک با محیط کار و یا محل زندگی خود دقت کنید. فاصله های طولانی میتواند کودک را خسته و دل زده کند و زمان زیادی را از او در مسیر به هدر دهد.

برخورداری از بهترین برنامه آموزشی مهد کودک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مربیان باید تحصیل کرده و آموزش دیده باشند. نحوه برخورد مربیان با کودکان نیز بسیار حائز اهمیت است. تعداد مربیان و پرسنل باید با تعداد کودکان هماهنگی داشته باشد. به طور قطع راندمان کلاس های شلوغ پایین خواهد بود.

امنیت فضای آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. استحکام ساختمان، بسته بودن فضای آموزشی برای عدم خارج شدن کودکان، کنترل ورود و خروج افراد به موسسه، برخورداری از دوربین های مدار بسته برای کنترل لحظه به لحظه محیط، تمیزی و بهداشت صد درصدی محیط، داشتن سالن غذا خوری مناسب کودکان، وسایل کمک آموزشی، برخورداری از اسباب بازی های آموزشی، اتاق هایی برای استراحت نوزادان، برنامه تغذیه منظم و .... همه و همه در برنامه تحقیقی شما گنجانده شده باشد تا نتیجه  مطلوبی از سپردن کودک خود به مهد کودک حاصل کنید. 

درباره علایق، نیازها و حتی حساسیت های کودک خود با مربی مهد کودک صحبت کنید دانستن این موضوعات می تواند مربی را در روند آموزش یاری کند تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

مدیریت موسسه آموزشی را در جریان بیماری و یا حساسیت هایی که ممکن است سلامت کودک شما را تهدید کند قرار دهید. نسبت به برنامه غذایی مهد کودک و بهداشت آنها حساس باشید چرا که سلامت فرزند شما را به مخاطره خواهد انداخت. 

مسلما همه مهد کودک ها تلاش دارند تا تمام موازین بهداشتی و امنیتی را مراعات کنند تا بتوانند خانواده ها و کودکان بیشتری را جذب مرکز آموزشی خود کنند. بسته به نیاز کودک خود برای انتخاب بهترین مهد کودک اقدام کنید.

برنامه آموزشی مهد کودک ها با یکدیگر متفاوت است و هر یک نوعی متد آموزشی را در موسسه خود به اجرا در می آورند. ولی در مجموع همه آنها تمام تلاش خود را برای پرورش استعدادهای ذاتی کودکان و آماده سازی آنها برای ورود به جامعه بزرگتر که همان ورود به دبستان، دانشگاه و حتی محیط کار است بکار می گیرند.

مدیران فعال در بهترین مهد کودک های فعال در سطح شهر و محلات مختلف با بکارگیری نیروهای آموزش دیده و توانا در امر آموزش کودکان و پرسنل علاقه مند به ارائه خدمات به کودکان محیطی شاد و غنی از آموزش برای کودکان فراهم می کنند. 

فراهم کردن محیط شاد به کمک وسایل و امکانات آموزشی می تواند سبب جذب کودکان به آموزش ها و گذراندن وقت آنها در مهد کودک شود. کودکان در کنار شادی و بازی در کنار دیگر کودکان قوانین حضور در اجتماع را در کنار بازی به خوبی می آموزند.

توجه داشته باشید زمانی که شما کودک خود را برای بازی به پارک نزدیک محل زندگیتان می برید. بدون آنکه فشاری به کودک وارد کرده باشید در کنار بازی و خوشحالی در کنار دوستان خود می آموزد تا نوبت دوست خود را برای سوار شدن به وسایل بازی رعایت کند. و یا در هنگام بازی فوتبال یاد میگیرد باید با پاس دادن و انجام بازی گروهی به نتیجه مطلوب و رضایت بخش که همانا برد بازیست دست پیدا کند.

حالا در نظر بگیرید در مهد کودک زیر نظر مربیان مجرب و آموزش دیده و با طراحی بازی های مناسب از سوی آنها کودکان تمام قوانین زندگی اجتماعی را در کنار بازی با یکدیگر می آموزند.

مطمئنا کودک تنها برای بازی کردن و گذراندن وقت به مهد کودک سپرده نمی شود. محیط مهد کودک باید غنی از آموزش در کنار شادی و بازی باشد. برقراری کلاس های آموزشی می تواند کمک بزرگی در کشف استعداد های ذاتی کودک به مربیان باشد.

کمک و همراهی والدین با مربیان در امر پرورش استعدادهای ذاتی کودکان بسیار حائز اهمیت است. برای گرفتن نتیجه مطلوب از ورود کودک خود به اولین حوزه آموزشی که همان مهد کودک است دقت و احتیاط کنید و تمام جوانب را در نظر بگیرید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه