تامین سلامت روان کودک و خانواده یکی از مهمترین ویژگی های بهترین مهد کودک خواهد بود. توجه به این مهم می بایست سرلوحه کادر آموزشی و مدیریت هر مجموعه آموزشی باشد تا بتواند در امر آموزش کودکان موفق عمل کرده و جامعه را به سمت پیشرفت و آرامش سوق دهند.

مدیریت مهد کودک و مربیان فعال در آن می بایست تحصیلات در حوزه روانشناسی کودک داشته باشند و مطمئنا در کنار آن علاقه مند به کار با کودکان باشند. اگر علاقه و شوق کار با کودکان در وجود مربیان وجود داشته باشد به راحتی می توانند در ارتباط با کودکان با روحیات مختلف به درستی عمل کرده و آنها را جذب و سپس استعدادیابی درست کنند.

در اکثر مهد کودک های برتر، از روش مونته سوری برای آموزش کودکان استفاده می شود. در این روش کودک در محیطی سرشار از آموزش قرار میگیرد و آموزش ها به شکل کودک محور اداره می شود. نقش مربی در این نوع آموزش کمک کننده خواهد بود. با برنامه ریزی بازی های گروهی توسط مربیان، کودکان در حین بازی مواردی را که مد نظر مربی است را آموزش می بینند. تمرکز اصلی این نوع آموزش در پرورش خلاقیت کودکان است.

به طور معمول در مهد کودک ها کلاس های سفالگری، نقاشی، رقص، چرتکه، هوش و خلاقیت، خمیر بازی، ژیمناستیک، موسیقی و ... برای پرورش هوش حرکتی و تعاملی کودکان برگزار می شود. 

کلاس هایی که بر پایه روش مونته سوری هستند نیز شامل کلاس ها و کارگاه های پرستار کوچولو، آشپز کوچولو، دکتر کوچولو، آتش نشان کوچولو و ... هستند که به افزایش و پرورش مهارت ها و هوش کودکان بسیار کمک خواهند کرد.

کودک با حضور در این نوع کلاس ها انرژی بالایی که در درون خود دارد را تخلیه میکند و در کنار آن توسط مربی آموزش های اولیه را نیز می آموزد.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه