مهد کودک کلید مهر در تیر ماه ۱۳۸۸ با مدیریت خانم ماریا بانی شرکا با تاکید بر پرورش کودک در یک محیط تعامل محور، همواره تلاش می کند با بهره گیری از بازی های شاد، برنامه ریزی شده و بسیار متنوع به کودک دلبند شما امکان تجربه محیطی شاد و امن را بدهد. 

مهد کودک دو زبانه کلید مهربانی در جردن تهران در فضایی چند صد متر مربعی با به کارگیری تیم مدیریت و مربیان با تجربه و حرفه ای در آموزش و پرورش نوین؛ از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ بعداز ظهر پذیرای کودکان ۲ الی ۶ سال هستند.

خانم ماریا بانی شرکا، مدیر مهدکودک کلید مهربانی دارای لیسانس روانشناسی کودکان استثنایی هستند، ایشان از سال ۱۳۷۷ به عنوان مربی در مهدکودک ستارگان در جردن مشغول به فعالیت بوده اند سپس در سال ۱۳۸۱ به عنوان سوپروایزر در مهدکودک یاسمن در خیابان سئول منطقه ۳ تهران تا سال ۱۳۸۴ مشغول بوده اند.

همانطوری که گفته شد در سال ۱۳۸۸ با بیش از ۱۰ سال سابقه تحصیلی و کاری در حوزه کودکان و حضور در دوره های مختلف مرتبط با کودک، اقدام به تاسیس مهدکودک کلید مهربانی کرده اند.

فلسفه تاسیس مهدکودک کلید مهربانی بر پایه تلفیق تئوری های کودک محور، انسان محور و همچنین روش های شناختی برای کودکان است و هدف اصلی این مهدکودک خوشحالی و شادی کودکان است.

خانم بانی شرکا در مهدکودک کلید مهربانی برای شادی و خوشحالی کودکان ۲ ساز و کار ویژه طراحی نموده اند.

  • شناخت و درمان اختلال ها و مشکلات در کودکان
  • استعدادیابی آن ها

شناخت و درمان اختلال ها و مشکلات در کودکان در مهدکودک کلید مهربانی چگونه است؟

اختلال ها به دلایل ژنتیکی و محیطی از نسل گذشته به ارث می رسند و کودکان در انتخاب آن ها بی اختیار هستند، آن ها مانند پستی بلندی هایی در مسیر آینده کودکان قرار دارند که هم انرژی زیادی از کودک و خانواده ها می گیرند و هم سرعت حرکت کودک را کند می کنند.

یکی از ویژه ترین اتفاقات در مهدکودک کلید مهربانی، شناسایی و درمان این اختلالات به درستی است.

مربیان مهدکودک با تجربه سال ها تعامل با کودکان و در میان گذاشتن مشکلات آن ها با مشاورین و روانشناسان به شناخت پخته و کاملی از کودکان رسیده اند.

به همین دلیل هیچ نکته ریزی یا اختلالی که در رفتار کودکان از نگاه مربیان پنهان نمی ماند، آن ها را یادداشت می کنند تا با روانشناس مخصوص مهدکودک در میان بگذارند.

مشاورین و روانشناسان مجموعه با کسب اطلاعات کافی از کودکان سعی می کنند با درمان اختلال های آن ها، این پستی بلندی ها را به مسیر همواری تبدیل کنند تا کودک در مسیر زندگی خود راحت تر قدم بردارد.

مواردی مانند بیش فعالی، اوتیسم، وسواس، قدرت طلبی، اختلالات عدم تمرکز و توجه، اختلالات گفتاری و شنوایی، اختلالات بینایی، بویایی و … شاید در کودکی نمود خارجی زیادی نداشته باشند با گذشت زمان، اختلال ها هم شدیدتر و هم درمان ناپذیرتر می شوند پس زمان طلایی درمان کودکان نباید از دست داده شود.

قسمتی از این درمان ها در مهدکودک از طریق بازی درمانی که یک درمان بدون دارو، بدون بازگشت و با ثباتی هست انجام می شود اما برای اختلال های دیگر به مراکز ویژه و متخصص این کار ارجاع داده می شوند.

مسیر آینده کودکان اول از همه بایستی هموار و بدون پستی و بلندی باشد پس با تشخیص اختلال ها در کودکان و رفع آن ها توسط ساز و کار های موجود در مهدکودک و همچنین همراهی خانواده ها این مسیر تا حدودی زیادی هموار می شود.

حضور روانشناس یا مشاور به هیچ عنوان دال بر وجود مشکلی در کودکان نیست، در بسیاری از مواقع با شناخت کامل از کودک روانشناسان و مشاورین می توانند باعث بهبود عملکرد در کودک شما، این بهبودها بیش از همه خودشان را در سن بلوغ و همچنین مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان نشان می دهند.

استعدادیابی در مهدکودک کلید مهربانی چگونه اتفاق می افتند؟

کشف استعداد برتر کودکان دومین هدف مهم مهدکودک کلید مهربانی برای شادی و خوشحالی و بالا بردن اعتماد به نفس آن ها است.

هر انسانی براساس تئوری هوارد گاردنر دارای ۸ هوش مختلف است که حداقل یکی از آن ها هوش برتر کودک است. درباره استعدادیابی و شغل هایی که کودکان می توانند در آینده برای خود انتخاب کنند مفصل صحبت می کنیم فقط اینجا بصورت تیتر وار برخی از این هوش ها را نام می بریم

  • هوش منطقی ریاضی
  • هوش بصری فضایی
  • هوش زبانی کلامی 
  • هوش جسمی حرکتی
  • هوش موسیقایی
  • هوش درون فردی
  • هوش برون فردی
  • هوش طبیعت‌گرا

اما در این قسمت فقط می خواهیم بصورت گذرا به این نکته اشاره کنیم که کلاس های برنامه ریزی شده مدون، باعث شناخت دقیق مربیان از زوایای پیدا و پنهان استعدادی کودکان می شود و در نهایت با برنامه ریزی دقیق خانواده ها و حرکت کودک در مسیرهای مورد علاقه خود می تواند آینده روشن و شادی داشته باشد.

ذات استعدادیابی، آموزش از طریق بازی های منظم و برنامه ریزی شده، ثبت و ضبط بازخوردهای کودکان است.

در مهدکودک کلید مهربانی قرار نیست هیچ کودکی جلوتر از سن خود آموزش مستقیم و سنگین ببیند، آموزش ها در این مرکز بصورت غیر مستقیم انجام می گردد یعنی اجباری در انجام بازی ها نیست و کودک در حین بازی آموزش های مورد نظر را می بیند. آموزش ها بصورت برنامه ریزی شده، پیوسته و آرام صورت می گیرند.

برای مثال مربی زبان انگلیسی همه روزه به مدت ۳ ساعت در فرم آموزش های غیر مستقیم در کنار کودکان حضور دارند، نکته حایز اهمیت در مورد یادگیری زبان انگلیسی این است که کودکان به هیچ عنوان وارد کلاسی به نام زبان انگلیسی نمی شوند، تمام آموزش ها در حول حضور کودکان در مهدکودک انجام می گردد. 

موسیقی ارف دومین کلاس مهم مهدکودک کلید مهربانی است. زبان و ارف توامان به ذهن ورزی و پرورش کودکان کمک می کنند .

از کلاس های دیگر می توان به کارگاه هنر، بازی و ورزش، نمایش خلاق و … اشاره کرد.

صبحانه و ناهار جزو خدمات مهدکودک است اما اگر والدین برای کودکان خود تدارک میان وعده ای دیده باشند می توانند با مهدکودک هماهنگ کنند.

آموزش غیر مستقیم به کودکان

از نظر روانشناسی هرگونه آموزش مستقیمی به کودکان زیر ۷ سال می تواند برای کودک به مشابه زهر برای استعداد و توانایی ذاتی آن کودک باشد به همین دلیل کودکان باید هر نوع آموزشی را بصورت غیر مستقیم و فقط از طریق بازی دریافت کنند.

به همین دلیل مهدکودک کلید مهربانی باور دارد ایجاد محیطی امن جهت بازی؛ دویدن، پریدن و ... با کمترین زمان پشت میز نشینی می تواند بالاترین بهره ی آموزشی را در کودکان زیر ۷ سال به وجود آورد.

به همین دلیل مطالب و مفاهیم آموزشی زیر نظر مدیران آموزشی با تجربه در دو بخش انگلیسی و فارسی از طریق بازی به کودکان منتقل می شود.

مهارتهای بنیادی؛ رشد اعتماد به نفس و خلاقیت و مهارتهای اجتماعی و .... از اولویت های اصلی ماست.

برنامه های فوق توسط مربیان مسلط به زبان انگلیسی و از طریق بازی در یک محیط شاد و متنوع به زبان انگلیسی به کودکان منتقل می شود.

وعده های اصلی غذایی و میان وعده ها

وعده های غذایی اصلی صبحانه و ناهار در مهدکودک کلید مهربانی توسط مجموعه برای کودکان عزیز آماده می شوند اما میان وعده ها طبق برنامه ای که به خانواده های عزیز داده می شود از منزل برای آن ها آورده می شود.

مهد کلید مهربانی جهت آموزش های نوین فرزند پروری برای والدین جلسات ماهانه به صورت رایگان برگزار میکند که شرکت در این جلسات اجباری است.

کلاس های مهدکودک کلید مهربانی:

تمام آموزش ها در کلاس های مهدکودک کلید مهربانی بصورت غیر مستقیم و فقط از طریق بازی به کودکان منتقل می گردد.

  • زبان انگلیسی
  • زبان فرانسه
  • موسیقی ارف
  • نمایش خلاق
  • علوم
  • شنا
  • ایروبیک
  • مهارت های دست ورزی
  • رنگ آوا
  • کاراته

برای شناخت بهتر این مهدکودک پیشنهاد می کنیم به بازخورد خانواده ها نسبت به این مهدکودک توجه ویژه داشته باشید.

در این قسمت چند پست از اینستاگرام مهدکودک کلید مهربانی را مشاهده می کنید.

 

.
من خیلی راضیم ازشون
ناشناس
.
من تا الان ده تا مهد عوض کردم.. از فروردین پسرم مهد کلید مهربانی.. از همه نظر عالی .. از نظر آموزشی هم بی نظیر..
ناشناس
.
من بچم با آرامش خاطر میذارم مهد کلید مهربانی.. دلسوزانه و مادرانه به بچه ها رسیدگی میکنن. خدا حفظشون کنه
ناشناس
.
عالی هستن عالی،به جرات میتونم بگم بهترین مهد تهران هستنکیارش
کیارش
.
بسيار عالى محيطى امن و شاد با كادرى مجرب و مهربان ❤️
كوشا
.
من مراجعه کردم به این مهدکودک فضای خیلی بزرگی داشتند به نسبت مهدکودک های دیگه خوب بود
فرجام
.
مهدکودک با کلاسی هست
امیر
.
خیلی مهدکودک جامع و کاملی هست استخر ۴ فصلش از همه ویژه تره این ویدئوهایی هم که گذاشتند درست هست و کاملا همینطوریه حیف که ما نقل مکان کردیم ما با همسر خانم بانی شرکا صحبت کردیم خیلی فرد منطقی و مسلطی بودند
مهرآبادی
.
بسیار با شخصیت و محترم هستن و فضای عالی یه کم توی خرید وسایل زیاده روی میکنن مثلا ۱۰ جعبه دستمال کاغذی
سیما
.
ممنون از همه عزیزان این مهدکودک مخصوصا خانم شرکا و خانم مددی
مادر امیرعلی
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه