مهد کودک زنبور طلایی در سال ۱۳۹۷ با مدیریت خانم زهرا نعیمی تاسیس شده است.

ظرفیت مجاز مهد کودک طبق مجوز بهزیستی استان تهران ۸۰ نفر می باشد که در حاضر امکان ثبت نام در همۀ گروه سنی وجود دارد.

با توجه به سن کودک، کودک در گروه سنی خودش ثبت نام می شود.

گروه سنی شیرخوار ۶ ماه تا ۲ سال، ۲ تا ۳ سال نوپا، ۳ تا ۴ سال، ۴ تا ۵ ستا پیش ۱، ۶-۵ سال پیش دبستانی ۲.

ساعت کار مهد همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعدازظهر می باشد.

مهدکودک در روزهای تعطیلات رسمی مانند جمعه ها تعطیل می باشد. در ایام نوروز هم مشغول فعالیت می باشد.

با توجه به ساعت کاری مهد کودک که تا ساعت ۱۹ می باشد با هماهنگی قبلی می توان ساعت نگهداری کودک را افزایش داد.

مهد برای خواهر و برادرها و دوقلوهای عزیز تخفیف در نظر گرفته است.

شهریه مهد کودک زنبور طلایی پس از ثبت نام کودک دریافت می گردد. والدین می توانند یک روز کودک خود را به صورت آزمایشی ثبت نام کنند و پس از آن ثبت نام قطعی را انجام دهند.

از والدین انتظار می رود با مهد کودک همکاری لازم را در زمینه برنامه های آموزشی، تربیتی، جشن ها، داشته باشند.

مهد گروه تلگرامی دارد که برنامه ای آموزشی را اطلاع رسانی می کند و عکس ها و فیلم های مهد کودک را روزانه به اطلاع خانواده ها می رساند. در این تلگرام هم پیج دارد که برنامه های مهد ار از این طریق اطلاع رسانی می کند.

روزانه کار دستی ها و مطالب آموزشی نیز به صورت عینی در اختیار والدین قرار داده می شود.

مهد کودک هر ماه جسله ای برای اولیا و مربیان قرار داده است که در آن مشاور مهد کودک مطالب آموزشی و تربیتی را بیان می کند و خانواده ها می توانند در آن جلسه در جریان برنامه های مهد از نزدیک قرار گیرند.

والدین می توانند به همراه کودک خود به مهد بیایند و از فضا و امکانات مهد دیدن نمایند. کودکان که در کلاس قرار می گیرند ۱۰ نفر خواهند بود همراه با یک نفر مربی و یک کمک مربی که به مربی در روز برنامه­های کلاس همکاری خواهد نمود.

از مربیانی که با مهد کودک همکاری می کنند مدارک مانند عدم سوءپیشینه، تجربه کاری در زمینه کار با کودک، روحیه شاد و با حوصله، انتظار می رود و عزیزانی که با این مجموعه همکاری می کنند همگی دارای این شرایط می باشند.

مربیان همگی دوره های کمک های اولیه و امداد را گذرانده اند و یک مربی در زمینه شرایط اضطراری و اورژانس دوره های لازم را گذرانده است و در مورد احیای قلبی و ریوی تجربه ی کافی در این زمینه را دارد.

در هر کلاس متناسب با گروه سنی کودک وسایل و اسباب بازی قرار داده شده است. با توجه به گروه سنی شیرخوار سعی شده است. برای رشد زبانی کودک و نیاز این گروه افزایش مهارت های کلاس، انواع عروسک ها در کلاس آماده باشند تا با قصه خوانی و بازی شعر بتوان در جهت رشد کلاس کودکان گام برداشت.

با توجه به اهمیت لگو بازی و ایجاد خلاقیت در کودک در همه کلاس الگو قرار داده شده است. بازی های فکری و پازل هم متناسب با سن کودک در کلاس قرار داده شده است.

با توجه به اهمیت ایمنی و فضای شاد، همه کلاس ها ایمن شده و پنجره ها با حفاظ ایمن شده و فضای دیوارها از رنگ های شاد استفاده شده است.

کودکان با نظارت مربی ورزشی که دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی است به فعالیت ورزشی و بازی های هدفمند گروهی می پردازند که در آن به بهبود و ارتقا مهارت های فیزیکی و حرکتی می پردازند.

یک سالن بزرگ برای بازرسی های گروهی در نظر گرفته شده است که مهارت های حرکتی کودک مانند پریدن، دویدن، راه رفتن انجام می شود.

با کودکان نوپا و نوباوه فعالیت هایی مانند نقاشی، کاردستی، خلاقیت، آموزش کار با گواش، رنگ انگشتی، سفال، اریگامی، موسیقی انجام می گیرد.

بخاطر تشویق کودکان به کتاب خوانی و چهار شنبه ها روز اسباب بازی و کتاب خوانی در نظر گرفته شده است. کودکان در روز چهارشنبه می توانند با خود یک عدد اسباب بازی کوچک به مهد بیاورند. و یک عدد کتاب از کتابخانه مهدکودک امانت بگیرند.

همه فعالیت های مهد کودک براساس بازی خواهد بود و سعی بر آن است که کودکان با بازی آموزش ببینند. کودک با بازی و شعر زندگی را می آموزد و در کنار همسالان خود مهارت های زندگی را یاد می گیرد.

والدین هر روز می توانند از طریق کانال همه برنامه های مهد را ببینند.

از تلویزیون برای آموزش بهتر زبان انگلیسی و مفاهیم علوم و مهارت های زندگی به کودکان استفاده
می شود.

مهد سعی دارد با فراهم کردن فضای آرام و شاد محیط دلنشینی را برای کودکان فراهم کند. اگر کودکی ناآرامی می کند سعی می شود دلیل ناآرامی او بررسی شود اگر نیاز باشد که والدین کودک در کنارش باشند، با هماهنگی با مهد این امکان فراهم می گردد که در کنار کودک قرار گیرند و سعی شود اعتماد کودک به مهد جلب شود.

مهد سعی دارد با آموزش صحیح از طریق قضه گویی و نمایش رفتارهای نامناسب مانند ناخن جویدن، استرس، زورگویی، پرخاشگری کودکان را تعدیل و برطرف کند.

برای حضور کودک در مهد سلامتی کودک باید از طریق پزشک معالج کودک تائید شود. برای حضور کودک بیمار برای سلامتی کودک باید از طریق پزشک معالج کودک تأیید شود.

اگر حضور کودک بیمار برای سلامتی کودکان دیگر خطر داشته باشد کودک نمی تواند از امکانات مهد استفاده کند ولی اگر حضور او مانعی برای کودکان نداشته باشد با تأیید پزشک می تواند در مهد حضور یابد. اگر نیاز به مصرف دارو داشته باشد دارو به موقع به او داده خواهد شد.

همۀ تلاش ما بر آن است که فضای بهداشتی و پاکیزه ای را برای کودکان فراهم آوریم به همین خاطر یک مربی که کار نظافتی را به صورت روزانه انجام می دهد در این زمینه با مهد همکاری می کند. و در شست و شوی مرتب دست ها قبل از صرف صبحانه، میان وعده و ناها و بعد از انجام کاردستی به صورت مرتب با بچه ها همکاری می کند.

اسباب بازی های مهد هر دو هفته یکبار شسته می شوند و صندلی ها و میز و نیمکت به صورت روزانه اگر نیاز داشته باشند شسته می شوند.

فضای داخلی مهد کودک توسط کف پوش های قابل شست و شو پوشیده شده است که ایمنی و بهداشت هر دو برای کودکان فراهم شود. پنجره های مهد توسط محافظ ایمن سازی شده است.

تجهیزات مهد از جمله وسایل بازی- میز و صندلی های تازه خریداری شده است و همگی نو می باشد و دارای شکستگی نمی باشند.

کودکان همیشه توسط مربیان دوره دیده مشغول به فعالیت و بازی می باشند. مهد همیشه توسط دوربین مداربسته از طریق مدیریت مهد کنترل می شود و والدین می توانند از طریق دوربین به مشاهده فعالیت کودک دلبند خود بپردازند.

برای تحویل کودک والدین می توانند از طریق هماهنگی قبلی با مهد کودک اقدام نمایند که چه کسانی کودک را تحویل بگیرند.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه