مهدکودک عطر نرگس با سابقه چند دهه فعالیت های برون مرزی و پذیرش شیرخواران ۱ ماهه تا کودکان ۶ سال و استخدام مربیان دوره دیده از سازمان بهزیستی در فضایی با وسعت دو طبقه مجزای استاندارد شده و مجهز به دوربین های مداربسته آنلاین، مکان مفرحی برای کودکان و مکانی امن برای خانواده ها بوجود آورده است.

در مهدکودک عطر نرگس کلاس های عمومی هنرهای تجسمی، سفالگری، نقاشی، کارگاه مادر و کودک، مهارت های زندگی، نمایش خلاق، موسیقی، قصه گویی، آموزش ادب و فرهنگ ایرانی، آموزش تئاتر کودکان، استعداد یابی، کاردستی، قصه های قرآنی و اردو های تفریحی و علمی ویژه اطفال برگزار می گردد.

در ادامه مقاله ای درباره اهمیت حضور کودکان در مهدکودک ها را برای شما آورده ایم.

عنوان: اهمیت حضور کودکان در مهدکودک

تربیت و آموزش کودکان از دوران پیش دبستانی تا بالغ شدن یکی از اولین و مهم‌ترین وظایف والدین و جامعه است. یکی از ابزارهای موثر در این مسیر، مهدکودک است که نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه کودکان دارد.

رشد فردی: حضور کودکان در مهدکودک، فرصت مناسبی برای رشد و توسعه فردی آن‌هاست. در این محیط، کودکان با فعالیت‌های یادگیری‌ای متنوع و متناسب با سطح سنی خود در تماس می‌باشند. این تجربه به آن‌ها امکان می‌دهد تا مهارت‌های جدیدی را دریافت و توسعه دهند.

رشد اجتماعی: ارتباط با همسالان و اشتراک در فعالیت‌های گروهی، موجب رشد و تقویت مهارت‌های اجتماعی کودکان می‌شود. آن‌ها در این محیط یاد می‌گیرند که چگونه با دیگران همکاری کنند، احترام بگذارند و احساس مسئولیت کنند.

آمادگی برای مراحل تحصیلی بعدی: حضور در مهدکودک به کودکان کمک می‌کند تا با محیط‌های آموزشی غیرخانگی آشنا شوند و به تدریج برای مراحل تحصیلی بعدی، مثل مدرسه، آماده شوند.

ترسیم سیر توسعه: با مشاهده و ثبت پیشرفت‌ها و توانایی‌های کودکان در مهدکودک، والدین و مربیان می‌توانند الگوی سیر توسعه فردی آن‌ها را پیگیری کرده و نیازهای آموزشی خاص هر کودک را شناسایی کنند.

در نتیجه‌ حضور کودکان در مهدکودک، برای رشد فردی و اجتماعی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. این تجربه به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های ضروری برای زندگی روزمره و تحصیلی خود را توسعه دهند و آمادگی لازم برای ورود به مراحل تحصیلی بعدی را کسب کنند.

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

شرایط اولیه و معمول پیش دبستانی و مهدکودک

پذیرش ما از کودکانی است که دچار اختلالات روانی و رفتاری نباشند تا سایر کودکان و اطفال در آرامش کامل به سر برند و رده سنی از شیرخوار تا ۷ سال می باشد. ضمن اینکه افتر اسکول نیز در مهد دایر است.

۲. زمان تاسیس مهدکودک:

سال ۱۳۹۵

۳. ظرفیت مجاز مهدکودک:

۹۰نفر

۴. آیا جایی برای بچه من دارید: 

تمام این مکان ها متعلق به فرزندان شما است و ما این امکان را برای حضور فرزند دلبندتان فراهم آورده ایم.

۵. اگر جاندارید می توان وارد لیست انتظار شویم؟

 با توجه به اینکه در زمان های مختلف والدین فرزندان خود را برای پریودهای زمانی به منزل می برند قطعا عزیزان لیست انتظار در اسرع وقت می توانند از فضا و برنامه های مهد بهره جویند.

۶. چه مدت باید منتظر بمانیم:

 به شما قول می دهیم کمتر از یکهفته فضا را برای ورود فرزندتان فراهم کنیم.

۷. ساعات کار مهدکودک به چه صورتی هست؟

از ساعت ۷ بامداد لغایت ۱۷ عصر همه روزه در خدمت عزیزان هستیم

۸.برنامه تعطیلات شما چگونه است؟

 روزهای تعطیل همان روزهای تعطیل رسمی است و در صورت علاقمندی روزهای پنج شنبه نیز نیمه وقت مهدکودک در خدمت عزیزان است.

۹. درچه روزهایی مهدکودک بسته است؟

در روزهای تعطیل رسمی

۱۰.درباره زمان بردن کودک به مهد و برداشتن کودک چقدر انعطاف پذیری وجود دارد؟

تلاش ما رضایت والدین است و قرار است خدمتی ارائه شود و این خدمت قطعا با هماهنگی با والدین در حد رضایت والدین تنظیم خواهد شد و می توانیم این زمان را تا نیم ساعت افزایش و یا کاهش دهیم. اگرچه آوردن کودکان به مهد در هر زمانی در ساعات کاری امکان پذیر است

۱۱. شهریه مهد کودک و پیش دبستانی چقدر است؟

۹۰۰ هزار تومان می باشد ولی درصورتیکه والدین نسبت به ثبت نام شش ماهه اقدام به پرداخت نمایند تا سقف ۲۰% کاهش خواهد یافت.

۱۲.آیا تخفیفی برای خواهر و برادر ها دارید؟

.تخفیف خواهر و برادر درصورت ثبت نام ۲۰% خواهد بود .

۱۳.آیا در صورت تاخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینه اضافی پرداخت شود؟

خیر به هیچ نحو

۱۴.نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است؟

زمان پرداخت ابتدای هر ماه می باشد که در صورت علاقمندی می توان برای دریافت تخفیف ۲۰% شش ماهه اقدام به پرداخت نمود.۱۲

۱۵.از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟

برای هماهنگی بیشتر جهت آموزش، شاداب بودن و تقویت بنیه های استعدادی عزیزانمان درخواست داریم شما نیز به عنوان اولیاء مهد و پیش دبستانی در بسیاری از برنامه های آموزشی کارگاه مادر و کودک، استعدادیابی، دوره های روانشناسی و .. مشارکت نموده و برنامه های شاد فرزندان خود را در مهدکودک با دیگر عزیزان به مشارکت قرار دهید. ضمن آنکه درصورتیکه هرگونه اخلال در نظم مهد کودک و یا توصیه ای دارید بدانید که ما با توصیه شما پیشرفت نموده و موجبات ترقی فرزندانتان را فراهم خواهیم ساخت. درگروه تلگرامی مهدکودک عضویت یابید و مهد را منزل دوم فرزند و خودتان محسوب نمایید در این صورت قطعا ما موفق به رضایت همدیگر خواهیم شد.

۱۶.خبرنامه ، گروه آنلاین یا چیزی برای اطلاع رسانی داید؟

.ما گروه تلگرامی داریم که در حال ساختار سازی های دیگری مانند وبسایت و گروه اینستاگرامی نیز هستیم. .۱۷. آیا گزارش روزانه و یا راه دیگری دارید که والدین از کارهایی که کودک در طول روز انجام داده است، مطلع کنید؟

گزارش روزانه در تلگرام و دفتر عزیزان ثبت می شود.

۱۸.آیا جلسات اولیاء و مربیان دارید؟

دفتر اینجانب مرکزی است برای  گفتگوها. علاوه بر گروه های اطلاع رسانی جلسات اولیاء و مربیان بصورت پیوسته و برنامه ریزی شده ماهیانه برگزار خواهد شد . افتخار دیدار اولیاء موجب بالندگی فکری خواهد شد.

۱۹. می توانم قبل از ثبت نام کودکم را برای دیدن به مهد بیاورم؟

قطعا عزیزان می توانند بصورت تستی یک روز نیز فرزند خود را به مهد بسپارند و اولیاء نیز در مهد در زمان مشخص حضور یابند.

۲۰. آیا کودکان براساس گروه سنی تقسیم بندی می شوند یا مختلط هستند؟

تقسیم بندی کودکان براساس رده های سنی است و در غیر اینصورت َآسیب جدی روحی و فیزیکی خواهند دیدو قطعا این قانون در هرلحظه ای و حتی زمان تنفس ، ا ستراحت، اردو، بازدید و ... باید رعایت شود. فرزندان عزیزان مختلط هستند.

۲۱. کلاسی که کودک من در آن خواهد بود چندنفره است؟

نسبت مراقبان به کودک در هرکلاس چند نفر و به چه تعداد است؟ کلاس های ما با توجه به بزرگی آن ظرفیت ۱۲نفره را دارد که بنا به تناسب و علاقمندی می توان ظرفیت آن را کاهش داد. مراقبان هرکلاس حداقل یک نفر بوده که معمولا یک نفر به صورت ذخیره در دفتر مهدکودک حضور دارد. البته در زمان برنامه های تفریحی، اردو، بازی و سرگرمی تعداد مراقبان تا سقف دو نفر به ازای هر۱۲نفر افزایش می یابد.

سوالاتی درباره مربیان مهدکودک

آیا از آنها گواهی عدم سوء پیشینه می خواهید؟

بله شرط اولیه ورود به مهدکودک برای مربیان گواهی عدم سوء پیشینیه بوده و در هر سال باید تمدید شود. چرا که سلامت روح و روان کودکانمان باید تضمن شود و این نکته بسیار برای ما حائز اهمیت است که مربیان دارای روحیات سلامت باشند.

آیا کارکنان آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند؟

تمامی کارکنان که تحصیلکرده هستند تمامی شرایط اضطراری را دیده اند و رسما نیز مدرک دریافت کرده اندضمن آنکه دارای تاییدیه بهزیستی هستند.

۳.کارهای لازم در زمینه کمک های اولیه را بلدند؟

 در هرطبقه جعبه کمک های اولیه وجود دارد و علاوه بر اینکه اینجانب آموزش های لازم را دیده ام مربیان جوان و تحصیلکرده مهدکودک نیز دارای توانمندی های لازم هستند. احیای قلبی و حتی برخی از نیازهای اورژانسی را ما مورد تایید و تاکید قرار داده ایم.

۴.اطلاعاتی در مورد احیای قبلی و ریوی به کودکان دارند؟

بله با توجه به تجربیات و آموزش های قبلی در حین آموزش در بهزیستی، آشنا هستند. حتی اگر فرزندان برخی از عزیزان دچار عارضه ای هستند در صورتیکه اولیاء اطلاع دهند تلاش می شود تا مربیان بر مشکل مربوطه آشنایی داشته و بتوانند در مواقع ضروری از این اطلاعات استفاده نمایند.

فعالیت ها و مهارت های اجتماعی

آیا اسباب بازی ها و فعالیت های مناسب با سن کودکان هست؟

بله با توجه به نگهداری شیرخوار تا پیش دبستانی و آموزش های لازم،تمامی اسباب بازی ها و بازی های فکری متناسب با سن عزیزان در مهد وجود دارد.

آیا فضای بازی راحت و کودک ایمنی در داخل مهدکودک دارید؟

بله فضای بازی، حیاط مناسب، استخر شنا، بازی های فکری متناسب با سن عزیزان در مهد وجود دار.

آیا می توانم مطمان باشم که فرزندم در امنیت بازی می کند؟

درمهدکودک با توجه به تعداد قابل توجه مربیان، آموزش های مرتبط با نگهداری کودکان توسط مربیان دیده شده ضمن آنکه، تمامی نرده ها به حفاظ مجهز شده اند، تمامی بخش های میزها با یونولیت حفاظ شده اند، بالکن حفاظ بندی شده است. حیاط حفاظ بندی شده است، تمامی اسباب بازی ها، صندلی ها و.... پلاستیکی و بی خطر بوده و از سویی این مهدکودک بخاطر رعایت ها دریافت به ۴ستاره امتیازبندی شده است.

آیا آنها می توانند مهارت های فیزیکی خود را تقویت کنند؟

 بدلیل دارا بودن حیاط امن،  تمیز؛ زیبا و همچنین سالن مرتب و  مفرح و اردوهای متناسب با سن عزیزان، قطعا بدنبال آموزش ها و تقویت قوای فیزیکی فرزندان مان هستیم. ضمن آنکه موضوع تغذیه نیز بصورت هماهنگ و با بهترین کیفیت مورد استفاده است.

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی داریدکه مهارت های حرکتی عمده مثل بالارفتن، دویدن، راندن اسباب بازی های چرخدار را تشویق کند؟

بله درحیاط مهدکودک و بصورتی که فوق به آن اشاره شد، علاوه بر دارا بودن اسباب بازی ایمن، مربیان، حصار مناسب و ... توجه بر رعایت امنیت و همچنین آموزش صحیح اطفال وجود دارد. ۵.برنامه برای کودکان نوپا و پیش دبستانی ها: برنامه های مختلفی شامل موسیقی، قصه خوانی، شاهنامه خوانی، آموزش زبان، آموزش قرآن کریم،خلاقیت، چرتکه، رباتیک و از سویی اردوهای تفریحی جزء برنامه پیوسته و دائمی مهد است.

برای کودکان نوپا و بزرگتر فضاهای جذاب و مشخصی برای فعالیت های مختلف هنری مثل نقاشی یا موسیقی دارید؟

بله در تمامی اتاق های مهد و حتی سالن ها میزهای مشخص و تخصصی برای نقاشی کودکان تعبیه شده است و می توانند از آنها براحتی بهره ببرند.

.آیا لگو و اسباب بازی در مهد وجود دارد؟

 در مهدکودک لوگو و اسباب بازی به میزان کافی برای استفاده اطفال در تمامی مقاطع سنی وجود دارد.

آیا برنامه کتاب خواندن دارید؟

برنامه کتاب خوانی و شاهنامه خوانی حسب متفاوت بودن سن ها وجود دارد و با روشی جدید این اقدام مورد توجه کودکان قرار می گیرد.

فعالیت کودکان در یک روز معمولی چه خواهد بود؟

فعالیت کودکان در یک روز معمولی: باید توجه داشت با در نظر داشتن تفاوت سنی و مقاطع برنامه های روزانه کودکان متفاوت است.

طبیعتا برای نوزادان فقط نگهداری، برای نوپا برنامه های شاد،مفرح، خلاقیت زا، استعدادیابی و..و برنامه رده سنی بزرگتر ها به قصه خوانی، شاهنامه خوانی، استعداد یابی، موسیقی، کلاس زبان و. ... به طور روزانه انجام خواهد شد. شایان ذکر است برنامه ورزش گروهی از برنامه های همه روزه است که بنا به رده سنی مختلف به شکل های مختلف انجام خواهد شد.

می توانیم برنامه فعالیت های روزانه را ببینیم؟

 برنامه روزانه قابل رویت توسط اولیاء می باشد چون قطعا می  تواند در توصیه به اولیاء مهد راهگشا باشد.

آیا بچه ها به پیاده روی و گردش می برید؟

بله از برنامه های مورد نظر ما گردش روزانه، تفریحی ؛اردوهای دسته جمعی و بازدید از موزه ، سینما و ..می باشد که در ارتقای سطح فرهنگی و عمومی عزیزان قطعا کمک خواهد کرد.

تلویزیون و موارد مشابه درصورت وجود چه نقشی دارند؟

 کمتر مورد نظر است بدلیل اینکه باید در مهدکودک موضوعات آموزشی ، ورزشی، تفریحی،  استعداد یابی مورد نگاه باشد.لیکن اگر تلویزیون بتواند دراین خصوص حامی باشد، در زمان های محدودی به آن توجه خواهد شد و آن هم بیشتر جهت آموزش خواهد بود.

چگونه بچه ها را آرام می کنید؟

با داشتن برنامه ریزی صحیح برای کودکان، قطعا به نسبت زیادی فرزندانمان آرامش خواهند داشت که ضمن اینکه استعداد یابی به همراه حرکات فیزیکی و ورزشی نقش موثر در آرام بخشی کودکان خواهد داشت.

۱۴.رفتارهای گروهی نامناسب بین کودکان مثل دست انداختن و زورگوی را چگونه مدیریت می کنید؟

 به نظر می رسد برنامه داشتن و برنامه ریزی به خودی خود  موجب سلب خشونت گرایی از سوی کودکان می شود. ضمن انکه علاوه بر مدیریت در برنامه ریزی، می توان با ابزارهای دیگر که سرگرم کننده هستند و از سویی عدم اجازه ثبت نامه به کودکان با تربیت نامناسب ما را در عدم ورود به خشونت در بین کودکان یاری خواهد ساخت.

آیا برای اجازه حضور درمهد و پیش دبستانی کودکان باید واکسینه شوند؟

طبق مقررات واجدین ثبت نام در مهدو پیش دبستانی می باید کارت مربوطه به واکسیناسیون را داشته باشند چون در غیر اینصورت به سایر عزیزان احتمال آسیب هایی را وارد خواهد ساخت.

سیاست های مهدکودک در باره کودکان بیمار

اگر بچه من در طول روز به دارو نیاز داشته باشد چه مراقبتی وجود دارد؟

با هماهنگی مهدکودک، این اقدام توسط مربیان و یا درصورت علاقمندی توسط اولیاء در ساعات مشخص صورت خواهد گرفت. ضمن اینکه مراقبت ویژه از سوی مربی و حتی مدیریت مهد انجام می شود.

آیا به کودکان آموزش داده می شود که دستشان را بعد از استفاده از دستشویی بشویند؟

برنامه های آموزشی مهدکودک شامل بسیاری از موارد از جمله رعایت بهداشتی، سطح بهداشت، عوامل و تبعات بهره گیری از بهداشت فردی واجتماعی در کودکان از برنامه هایی است که به صورت کاملا غیر مستقیم به عزیزان آموزش داده می شود ودرغیر اینصورت برای کودکان مشکلات جدی ایجاد خواهد ساخت. البته باید گفت مکان مهدکودک در منطقه ای واقع است که بیشتر اولیاء به فرزندان این موضوعات را آموزش داده اند ولی گسترش این فرهنگ بهداشتی توسط اولیاء مهد مورد توجه و تاکید و همچنین برنامه ریزی است

اسباب بازی ها هرچند وقت یکبار شسته و یا عوض می شوند؟

تمامی ا سباب بازی ها با توجه به تغییر مکان مهدکودک نو می باشد لیکن اسباب بازی های کمی قدیمی در ماه گذشته ضد عفونی شده اند و معمولا هر دوهفته یکبار نیز تمیز شده  و  هرماه یکبار ضد عفونی می شوند.

آیا فضای بازی داخلی و بیرونی برای کودکان ایمن سازی شده و ضد فرار هستند؟

فضای بازی کاملا ایمن سازی شده و حتی اسباب بازی ها نیز ایمن هستند و تمامی میزها و صندلی ها نیز ایمن شده اند. تمامی نرده ها و بالکن ها نیز ایمن سازی و محصور شده اند.ورودی و خروجی های متعدد موجب تقویت ایمنی برای گریز در زمان مورد نیاز می باشد.

تجهیزات بازی شما چقدر قدمت دارند؟

تمامی تجهیزات یکماه پیش بازبینی و تجهیز شده اند.لیکن با توجه به اینکه مهدکودک سه سال است تاسیس شده تمامی وسایل جدید هستند

آیا ممکن است زمانی کودکان بدون مربی و مراقب باشند؟

تا کنون زمانی نشده است که کودکان بدون مربی باشند چون تعداد مربیان از تعداد کلاس ها بیشتر بوده و مربی مازاد همیشه درمهد و پیش دبستانی وجود دارد.

آیا درها به گونه هست که غریب ها نتوانند وارد شوند؟

تمامی درب های ورودی و خروجی دارای قفل بوده و ضمن آنکه مستخدم و یکی از مربیان بر ورود و خروج به هر نوع در مهدکودک نظارت مستقیم دارند. دفتر مدیریت نیز بر درب ورودی و خروجی علاوه بر دوربین مداربسته اشراف و کنترل دارد.

سیاست شما در مورد تحویل کودک چیست؟ چه کسانی می توانند کودک را از مهدکودک و پیش دبستانی تحویل بگیرند؟

تنها پدر ومادر می توانند فرزندان را تحویل بگیرند. البته درصورتیکه در فرم ثبت نام کس دیگری قید شود می توان به این موضوع ارجاع شود. درصورتیکه والدین بدلیلی اعلام نمایند که یکی از اعضای خانواده می تواند کودک را تحویل بگیرد این موضوع در صورت دریافت کارت ملی شخص، امکان پذیر است.

.
سلام از سایت شما برای معرفی مهدکودک عطر نرگس تشکر می کنم. مهدمنظم و با برنامه ای است. مدیریت و کادر جوان و با تجربه ای دارند. واقعا مانند فرزندشان با کودک من برخورد می کنند. خوشحالم از اینکه با خیال راحت فرزندم را در این مکان آموزشی وتربیتی می سپارم. با تشکر مجدد
دانش
.
از لطف و امیدی که مدیر مهد عطر نرگس در دل اولیا ایجاد کرده به نوبه خود سپاسگذارم.
ali44hassan@yahoo.com
.
سلام عزیزان، به لطف خدا و دلسوزی مدیریت مهد و پیش دبستانی عطر نرگس، طبقه بالای این ساختمان شیک و تمیز به سالن بازی اختصاص پیدا کرده و تمامی وسایل آن نو، استاندارد و مفرح است. از مدیر و مربیان دلسوز که به فکر زمستان بچه ها برای گذراندن اوقات فراغت هستند سپاسگذارم.
باران
.
سلام،ازحضورمدیرومربیان در روزهای آلودگی درمهدعطرنرگس سپاس گذارم.ضمنابرنامه ها تون مخصوصایلداخیلی عالی بود.
رایا
.
مهدخیلی خوب وبابرنامه ایه.امیدوارم زودتربازبشه
حمید
.
سلام مهد کودک عطر نرگس فرزند من ۴سال داشتم که این مهد گذاشتم خوب بوده و برخورد خوبی داشتن . سرکار خانم براتی خیلی پر انرژی و خوش برخورده بودن
رعنا
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه