کاردستی کودک: دایناسور

فعالیت ها و اطلاعات مرتبط با دایناسورها، نوع زندگی و دوره ی زندگی آنها معمولا برای کودکان بسیار جذاب است. برای آشنا کردن کودکان با این موضوع میتوانید سری فعالیت هایی را با کودکان انجام دهید. از ساخت دایناسورها با بشقاب های یک بار مصرف یا مقوا، تا درست کردن پاها، دم و شاخ هایشان... میتوانید از ایده های مختلفی برای آشنایی بیشتر با دایناسورها استفاده کنید از جمله دیدن مستندها یا کارتون های مربوط به دایناسورها، خواندن دایره المعارف درمورد دایناسورها برای کودکان و همچنین ساختن کاردستی درمورد دایناسورها. در این مطلب ما چندین ایده برای درست کردن کاردستی درباره ی دایناسورها به شما خواهیم داد:

ساخت دایناسور با بشقاب یک بار مصرف و مقوا

یک بشقاب یک بار مصرف را از وسط نصف کنید و آن را رنگ آمیزی کنید. سپس با مقوای هم رنگ سر، دم، پا و باقی اجزا را ببرید و بچسبانید.

ساخت دایناسور با بادکنک و مقوا

یک روش دیگر برای ساخت دایناسور استفاده از بادکنک است. بادکنک را باد کرده و سپس با استفاده از مقوا اجزای دیگر را بریده و بچسبانید.

 

ساخت دایناسور با استفاده از طرح دست و پا با تکنیک چاپ با رنگ

این تکنیک برای کودکان بسیار سرگرم کننده و جالب خواهد بود. هردو کف پای کودک را رنگ کنید و او را راهنمایی کنید که چگونه پای خود را روی زمین قرار دهد، سپس با استفاده از ماژیک طرح را کامل کنید. با استفاده از دست هم میتوانید این کار را انجام دهید که در تصویر بعدی قابل مشاهده است.

ساخت دایناسور با استفاده از اشکال هندسی

یک فعالیت مفید چندمنظوره برای آشنایی با دایناسورها و همچنین اشکال هندسی. اشکال هندسی را ببرید و در اختیار کودک قرار دهید و از او بخواهید یک دایناسور بسازد. این فعالیت به خلاقیت کودک هم کمک خواهد کرد.

ساخت دایناسور با خمیر بازی

با استفاده از خمیربای های رنگی هم میتوانید دایناسورهای جالبی بسازید. برای کامل تر شدن دایناسورها میتوانید از هر وسیله ی دیگری از جمله ماکارونی، نی، مقوا، سنگ و.... استفاده کنید.

ساخت و آشنایی با فسیل دایناسورها

برای درک بهتر و فهم کامل مبحث مربوط به فسیل ها میتوانید ماکت های کوچک دایناسورها را که معمولا در اسباب بازی های کودکان وجود دارد داخل آب گذاشته و بگذارید یخ بزند یا اینکه آنها را در خمیربازی یا خمیری که خودتان درست میکنید فشار دهید تا رد آنها باقی بماند.

ساخت کلاه و دم و پای دایناسور

این فعالیت هم از جمله فعالیت های جالب برای کودکان خواهد بود. میتوانید شکل کلاه را به عهده ی خود کودک بگذارید و فقط هرجا که به کمک یا همفکری نیاز داشت به او کمک کنید. اگر در فکر برگزاری یک تولد با تم دایناسور هستید هم این پاهای دایناسور که در غکس میبینید میتواند ایده ی بامزه ای باشد، به ازای همه ی مهمانان تولد یک جفت پای دایناسور درست کنید تا بپوشند و یک جشم دایناسوری بگیرند!

 

 

 

 

ایده های جشم تولد با تم دایناسور

تم دایناسور برای تولد بچه ها و مخصوصا پسربچه ها میتواد بسیار جذاب باشد. با کمی خلاقیت و صبر و حوصله میتوانید بدون هزینه های اضافی همه ی وسایل مورد نیاز برای جشن تولد کودکتان با تم دایناسور را هودتان تهیه کنید. در عکس های زیر ما چند ایده برای شما مطرح خواهیم کرد.

 

 

 

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.