معرفی کتاب برای کودکان ۷ تا ۹ سال: چه کار می کنی با یک فکر نو؟

کتاب «چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟» داستانی لطیف و لذت‌بخش است درباره‌ی کودکی که با فکر تازه‌ای روبه‌رو می‌شود. او مانند بسیاری دیگراز کودکان نمی‌داند که با یک فکر نو چه کند، پس می‌ترسد و رهایش می‌کند، با این حال فکر جدید او را رها نمی‌کند.

کودک نگران می‌شود و فکرش را پنهان می‌کند اما متوجه می‌شود که این فکر تازه به او آرامش می‌دهد و شادش می‌کند. بنابراین تصمیم می‌گیرد به آن توجه کند چراکه این فکر نو به مرور بزرگ‌تر می‌شود و رسیدگی می‌خواهد. کم‌کم اتفاقات تازه‌ای رخ می‌دهد و کودک متوجه می‌شود که نمی‌تواند زندگی را بدون آن، بدون فکر نو، تصور کند.

کتاب «چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟» به یکی از کنجکاوی‌های مهم کودک پاسخ می‌دهد و آن چگونگی مواجه با ایده‌های جدید و ناگهانی است. این کتاب کمک می‌کند تا شک درونی کودک به یقین تبدیل بشود. این موضوع نیازمند طی کردن مراحلی خلاقانه است و طی شدن  این مراحل در زندگی توجه، تعهد، تلاش و پشتکار می‌خواهد.

تصویرهای کتاب به نوعی الهام‌بخش و تعیین‌کننده‌ی مسیر داستان است و اگر تصاویر حذف شود لمس داستان و دریافت پیام کتاب مشکل به نظر می‌آید.

تصویرگری کتاب «چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟» را مِی بسوم انجام داده است.

درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب «چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟»

 کوبی یامادا نخستین بار با نوشتن این کتاب نویسندگی را آغاز کرد و در ادامه‌ی آن کتاب‌های «چه کار می‌کنی با یک مساله؟» و «چه کار می‌کنی با یک فرصت جدید؟» را نوشت که کتاب آخر تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌ است.
یامادا برای کتاب «چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟» برنده‌ی جایزه‌ی کتاب‌های تصویری ناشران مستقل را در بخش کتاب‌های مناسب برای همه‌ی سن‌ها در سال ۲۰۱۴ شده است. در سال ۲۰۱۸ هم برای کتاب آخر سه‌گانه (تریلوژی)اش یعنی «چه کار می‌کنی با یک فرصت جدید؟» برنده‌ی همین جایزه شد.

نویسنده: Kobi Yamada کوبی یامادا

تصویرگر: Mae Besom می بسوم

برگردان: فرمھر منجزی

ناشر: پرتقال

سال نشر: ‏‫۱۳۹۵

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.