چند نکته عکاسی در یک آتلیه کودک خوب

برای بررسی یک آتلیه کودک خوب باید در ابتدا از خودتون بپرسید عکس خوب چطور عکسی است؟ خواسته های شما از یک آتلیه کودک خوب چیست؟ چه فرآیندی باعث می شود که عکس های کودکان دلبند شما دلنشین و جذاب باشد؟ در این مطلب سعی شده به طور مختصر توضیحی در خصوص عکاسی در آتلیه کودک بپردازیم.

امیدواریم از این مطلب استفاده کامل نمایید و از دیدن عکس های جذاب کوچولوهای بامزه در این مقاله لذت ببرید.

خب در ابتدا یک تعریفی داشته باشیم از آتلیه تخصصی کودک :

آتلیه کودک همانطور که از اسم آن مشخص است می بایست چند ویژگی داشته باشد که ضروری است قبل از مراجعه به آن در نظر داشته باشید. یکی از ویژگی های یک آتلیه کودک خوب دارا بودن عکاس با تجربه است، سوابق یک آتلیه کودک را در وب سایت و یا شبکه های اجتماعی آن بررسی کنید، از دیگر موارد مهم داشتن فضای مناسب برای عکاسی است، قبل از دریافت نوبت عکاسی حتما بازدید کوتاهی از آتلیه مدنظر داشته باشید، امکانات و شرایط را بررسی کنید.

نکات زیر را همیشه مدنظر داشته باشید!

در قدم اول در آتلیه کودک می بایست افرادی که تجربه کافی در ارتباط با کودکان دارند به عنوان عکاس استفاده شوند، به همین دلیل قبل از اینکه یک عکاس بتواند عکس خوب بگیرید می بایست بتواند یک ارتباط خوب با کودک برقرار نماید، سعی کنید از عکاسان یا آتلیه های کودک باتجربه برای عکاسی استفاده نمایید.

قدم بعدی اینست که فضای عکاسی باید آرامش بخش باشد، سعی کنید از فضاهای تاریک و بسته برای عکاسی از کودکان خودداری کنید، استفاده از فضای باز برای عکاسی و نورپردازی طبیعی می تواند جلوه ی بهتری نسبت به عکاسی در یک فضای سربسته داشته باشد.

قدم سوم رعایت راحتی کودکان در عکاسی می باشد، سعی نکنید از ژست های عکاسی برای کودکان استفاده کنید! اجازه دهید کودکان به بازی بپردازند و از موقعیت های شاد و بهم پیوسته هنگام بازی کردن تلاش کنید عکس مورد نظر را بگیرید.

همچنین در عکاسی از کودکان سوژه هایی مثل اسباب بازی مورد علاقه، لباس های رنگی در فصل مناسب، عکس خانوادگی مثل لبخندهای مادر و پدر در کنار کودک را فراموش نکنید.

عکاسی در آتلیه بارداری نیز می بایست در فضای مملو از آرامش باشد، سعی کنید از نور طبیعی برای عکاسی استفاده کنید مطمئن باشید هرگز پشیمان نخواهید شد. همچنین از لباس های توری یا هریر بلند برای جلوه بخشیدن به صحنه عکاسی استفاده کنید، المان های مناسب مثل تصاویر سونوگرافی، آغوش پدر لگو نام کودک و ... را هرگز فراموش نکنید.

در عکاسی نوزاد چند نکته کوتاه را مدنظر داشته باشید، سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنید، از عروسک های کوچک و لباس های نوزاد عکاسی کنید، المان های ظریف مثل دست و پای کودک را فراموش نکنید، از نوزاد در آغوش پدر و مادر می توانید عکس های با احساس و جذابی بگیرید. 

بخاطر بسپارید که عکس کودک برای خود کودکان در آینده یک خاطره خوب می باشد سعی کنید برای عکاسی کودک در آتلیه کودک وقت کافی بگذارید چون این لحظات تکرار نخواهند شد.

در انتها متذکر می شویم برای مراجعه به یک آتلیه کودک بررسی های لازم را از قبل انجام دهید و هنگام رجوع به یک آتلیه سعی کنید لحظات شادی را داشته باشید.

اینستاگرام آتلیه کودک سروش را حتما ملاحظه بفرمایید.!

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.