کاردستی کودکان پیش دبستانی : ساخت قایق با شانه تخم مرغ

 ساختن کاردستی با وسایل دورریختنی از جمله فعالیت هایی است که خلاقیت کودک را بالا میبرد. معمولا ساختن یک قایق کوچک سرگرمی ای بسیار جالب و دوست داشتنی برای کودکان خواهد بود. با استفاده از مقواهای بسته بندی تخم مرغ در سایزهای مختلف میتوانید کاردستی های مختلفی درست کنید و از آن جمله میتوانید با بسته های ۶ تایی تخم مرغ یک قایق بادبانی کوچک بسازید. از کودکان بخواهید همراه خود بسته بندی یا شانه تخم مرغ، نی یا سیخ چوبی و کاغذ رنگی همراه داشته باشند. یک عروسک کوچک که مربوط به جاسوئیچی یا آویز بوده نیز با خود بیاورند تا درون قایق قرار بگیرد.برای ساختن این کاردستی کافی است شانه تخم مرغ را به رنگ دلخواه درآورده، کاغذ یا مقوای رنگی را به شکل مثلث قائم الزاویه ببرید و روی نی یا سیخ چوبی (از میل بافتنی هم میتوانید استفاده کنید) بچسبانید، سپس آن را روی شانه تخم مرغ قرار دهید و محکم کنید تا بادبان قایق شما آماده شود. میتوانید برای تزئین بیشتر از نخ کنفی و مقوا برای کنار بادبان استفاده کنید. مسافران قایق را سوار کنید و قاسق شنا آماده ی حرکت خواهد بود.

میتوانید از هر ایده ی دلخواهی برای ساخت این کاردستی استفاده کنید. میتوانید روند کار را به عهده ی خود کودک بگذارید تا از خلاقیتش استفاده کند و قایقی طبق تصویر ذهنی خودش بسازد.

 علاوه بر این از شانه ی تخم مرغ برای ساخت کاردستی های مختلف میتوان استفاده کرد. با استفاده از جعبه تخم مرغ های دردار یا با استفاده از دو جعبه تخم مرغ میتوانید یک اتوبوس مانند شکل زیر بسازید.

 

.
قشنگ هستن اما کم هستن
ریحانه
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.