لیست کتابهای مخصوص کودکان پیش دبستانی - قسمت پنجم

برای عادت دادن کودک به کتابخوانی از کتاب های کوتاه و سرگرم کننده شروع کنید. ظاهر کتاب هم در جذب کودک تاثیرگذار است.

می توانید کودک را همراه خود به کتاب فروشی یا کتاب خانه ببرید و اجازه دهید خودش کتاب مورد علاقه اش را انتخاب کند. سعی کنید عکس ها یا عناوین کتاب ها را به زندگی روزمره ی کودک مربوط کنید تا کودک بهتر بتواند با کتاب ارتباط برقرار کند.

همه ی کتاب ها لازم نیست حاوی پیام تربیتی باشند، بلکه خیلی از کتاب ها در قالب یک داستان سرگرم کننده و به شیوه ای غیرمستقیم موضوعی را به کودک یاد میدهند.

کتاب هایی که پندوارانه روایت میشوند ممکن است کودک را خسته کنند.

یک مکان مشخص و راحت و دنج برای زمان کتابخوانی پیدا کنید و به کودک بگویید "بریم به اتاق کتابمون".

رادیو کودک در حال حاضر با دسته بندی کلی کتاب های کودک براساس سن و سلیقه کودکان قصد دارد اطلاعات جامعی به خانواده های گرامی بدهد. برای دسترسی به لیست کتاب های مورد علاقه شما در حوزه کودک می توانید به صفحه زیر مراجعه نمائید. دسته بندی کتاب های کودک براساس سن و سلیقه کودکان شما

فضایی خاص برای کودک هیجان انگیزتر و اسرارآمیزتر خواهد بود. به ازای تمام کردن هر کتابی جایزه ای کوچک به کودک بدهید، او را شرطی نکنید، یعنی از قبل به او وعده ی هدیه ندهید، بلکه با اتمام کتاب هدیه ای به او بدهید تا خاطره ای خوش تر بسازید.

این هدیه میتواند یک کتاب دیگر باشد. یادتان باشد برای تولد کودک یا سایر اعیاد کادو دادن فقط کتاب، میتواند کودک را نسبت به کتاب بدبین و دلزده کند. درکنار کادوی مناسب و موردعلاقه کودک ، حتما یکی دو کتاب هم به کودک هدیه بدهید.

معرفی کتاب کودک: "مهمان های ناخوانده"

این کتاب بسیار شیرین و خواندنی یک داستان قدیمی ایرانی را از مهمان نوازی یک پیرزن مهربان روایت میکند که در شبی بارانی همه ی حیوانات بی پناه را در خانه ی کوچک خود پذیرا میشود.

این کتاب میتواند، مهربانی بدون چشم داشت، حق شناسی و کمک به دیگران را به کودک یاد بدهد، ضمن اینکه کودک را با حیوانات مختلف و وظایف و ویژگی های آنان آشنا میکند.

معرفی کتاب کودک: "خواب خرس مهتابی"

این کتاب داستانی بسیار دلنشین از خیالبافی ها و شیطنت های کودکانه است. خرس کوچولو با پرنده کوچولو  کانگورو را با بچه ای که در شکمش است در حیاط خانه میبینند که از باغ وحش فرار کرده اند.

آن دو فکر میکنند تصویری که میبینند خاب و خیالی بیش نست و تصمیم میگیرند هرکاری که دلشان میخواهد در خوابشان بکنند. این کتاب به عنوان داستانی شاد و مفرح که برای فعال کردن تخیلات و خلاقیت کودک بسیار مناسب است، توصیه میشود.

فرانک اش، نویسنده و تصویرگر این کتاب است و توسط انتشارات مبتکران چاپ شده است. 

معرفی کتاب کودک: "خشم قلمبه"

این کتاب در قاب داستان عصبانیت یک پسربچه، خشم را به صورت یک موجود بزرگ که همه چیز را به هم میریزد و خراب میکند، به کودک نشان میدهد تا کودک بهتر با مفهوم انتزاعی خشم و عصبانیت آشنا شود.

پسرک پس از به هم ریخته شدن هم چیز توسط خشم قلمبه، با عواقب کنترل نکردن خشم خود روبرو میشود و مجبور میشود همه ی خرابکاری های خشم قلمبه را رفع و رجوع کند.

این کتاب با تصاویری جالب و تاثیرگذار، حس عصبانیت را به شکلی نو و خلاقانه به کودک نشان میدهد و اورا با عواقب خشم آشنا میکند. بعد از اینکه خشم قلبمه همه چیز را به هم میریزد و حسابی شلوغ میکند، کوچک میشود و پسربچه آن را در جعبه ای میگذارد.

با بلندخوانی این کتاب میتوانید در مورد خشم و راه های کنتر آن با کودکتان صحبت کنید.

معرفی کتاب کودک: "خروس جهانگرد"

این کتاب به سادگی و با روایت داستانی از یک خروس که میخواهد به سفری دور دنیا برود و حیواناتی که با او همراه میشوند، شمارش اعداد یک تا پنج و مفهوم دو عمل ساده ی جمع و تفریق را به کودک می آموزد.

خروس در مسیر سفرش به دو گربه، سه قورباغه، چهار لاکپشت و پنج تا ماهی برمیخورد که با او همسفر میشوند هرچند که در نیمه ی راه و با سرد شدن هوا از ادامه ی راه منصرف میشوند و خود خروس هم دلتنگ خانه اش میشود.

نویسنده ی این کتاب اریک کارل است و توسط انتشارات هفت هنر سپاهان منتشر شده است.

.
سلام درود "مهمان های ناخوانده" کتاب بسیار عالی وآموزنده میباشد ممنون وسپاسگزارم از زحمات شما عزیزان...
عباس عرفانیانپور
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.