دکور زیبا و منحصر به فرد اتاق کودک

اتاق کودکان مرکز نشاط و سرخوشی هر خانه ای است. کودک شما بیش از هرجای دیگری وقتش را در اتاقش میگذراند، پس لازم است فضایی راحت و متناسب با روحیات و علاقمندی هایش برایش ایجاد کنید. برای دکوراسیون اتاق کودک به طرح های سنتی و معمول بسنده نکنید و سعی کنید تمام خلاقیت خود را برای طراحی آن به کار بگیرید. دیوارها اصلی ترین و بزرگترین قسمت برای پیاده سازی ایده ی شما میباشند، با استفاده از دیوارها میتوانید بدون کوچکتر شدن فضا به اتاق کودکتان روح ببخشید.

ترجیحا از رنگ های تیره استفاده نکنید، یا به عنوان پس زمینه ی طرح های رنگی از آن استفاده کنید (آن هم یک یا دو دیوار). میتوانید از کاغذ دیواری های مخصوص اتاق کودکان استفاده کنید یا طرحی را روی دیوار نقاشی کنید، انتخاب آسانتر استفاده از تابلوهای رنگی و کودکانه روی دیوارهایی با رنگ ملایم است. استفاده از چراغ های کودکانه، به شکل خورشید، ماه و ستاره، ابر یا عروسک های دیگر هم ایده ی زیبایی است. میتوانید از جعبه های پارچه ای رنگی یا حصیری در دکوراسیون اتاق کودکتان استفاده کنید.

این جعبه ها برای جمع آوری وسایل و اسباب بازی های کودک خیلی کاربردی هستند و اگر زیر آنها چرخ داشته باشد هم کودک و هم شما برای جابجایی اسباب بازی ها راحت تر خواهید بود. از رنگ سفید برای تعدیل رنگ ها، منظم تر نشان دادن فضا، و خسته نشدن چشم کودک، حتما در دکوراسیون اتاق کودکتان استفاده کنید. روتختی و بالش هم المان های خوبی برای پیاده سازی طرح موردنظرتان میباشند، زیرا در دسترس، کم خرج و به راحتی قابل تعویش میباشند. استفاده از تخت دوطبقه، یا تخت های کم جا که بالای میز تحریر یا یک کمد قرار میگیرند هم برای صرفه جویی در فضا ایده ی خوبی است.

کتابخانه و میزتحریر میتوانند در عادت کودک به مطالعه، نقاشی، کاردستی و بطور کلی تمرکز بر یک فعالیت جدی، بسیار موثر باشند. یک ایده ی بسیار خوب تبدیل کردن یکی یا قسمتی از یکی از دیوارها به تخته سیاه است، که میتواند بسیار در خلاقیت و ایده پردازی کودک تاثیر داشته باشد. البته که اگر شرایط انجام این کار را ندارید میتوانید بهراحتی یک تخته سیاه کوچک را جایگزین کنید. ایجاد فضاهای کوچک و مجزا هم برای کودکان بسیار جذاب است، یک چادر کوچک یا فضای بسته ی کوچک کنار کمدها میتواند ایده ی خوبی باشد. از کودکتان هم کمک بگیرید، از او بپرسید که چه رنگی را ترجیح میدهد، دوست دارد در چه فضایی زندگی کند و تا جاییکه عملی است خواسته هایش را اجرا کنید، جنگل، فضا، بین کوه ها، در آسمان شب یا هرجای دیگری با خلاقیت شما امکان پذیر است.

  ایده دکور اتاق کودک

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.