نکات عکاسی از نوزاد و کودک

دوران کودکی یکی از مهم ترین دوران زندگی هر فردی است که شکل دهی شخصیت کلی فرد را به عهده دارد. هر قدر کودک محبت و توجه بیشتری از والدینش دریافت کند احساس امنیت درونی وی افزایش می یابد و در آینده شخصیت محکم تری خواهد داشت.

ثبت لحظات کودکی که توسط والدین انجام می پذیرد ضمن خاطره سازی برای کودک راه انتقال احساسات آن ها و مهر تاییدی بر توجه و محبت آن ها نسبت به کودک است. عکاسی و فیلمبرداری رایج ترین و بهترین روش ثبت این لحظات هستند.

آتلیه کودک و نوزاد یکی از مشاغل نه چندان سخت اما بسیار پر مسؤولیت  و دقیق است. به نحوی که هم با احساسات ما و هم با سلامت کودک در ارتباط است.

ما همواره در تدارک ثبت بهترین خاطرات خود هستیم و چنانچه همه میدانیم هرگز به عقب بر نمی گردیم. عکس کالایی است که در گذر زمان هر روز و هر روز ارزشمندتر می شود. حال اگر این عکاسی با روز های شیرین و بی بازگشت کودکی در ارتباط باشد چند مرتبه این مسولیت مهم تر می گردد. 

امروزه عکاسی کودک یکی از انواع عکاسی محسوب می شود که معمولا بر اساس سن کودک طبقه بندی می شود:

  • عکاسی از نوزاد
  • عکاسی از کودکان نوپا
  • عکاسی از خردسالان
  • عکاسی از کودکان سن دبستان

برای عکاسی بسته به شرایط و نظر عکاس و والدین و خلق و خوی کودک عکاسی در مکان های چون آتلیه، منزل، فضای باز انجام می پذیرد. در زمان عکاسی ضمن صرف زمان طولانی و داشتن صبر و حوصله و شناخت روحیه لطیف کودک باید یه نکات خاصی نیز توجه کرد.

نکات عکاسی از نوزاد و کودک

شناخت خلق و خوی نوزاد و کودک

عکاس باید سعی کند با درک صحیح روحیات کودک و صحبت با والدین خلق و خوی کودک را بدرستی بشناسد و با او هم بازی شود تا بهانه گیری های کودک حین عکاسی کمتر شود.

پوزیشن های مختلف

عکاس باید ضمن در نظر گرفتن جثه کودک پوزیشن های مختلف را امنحان کند ولی نکته مهمی که باید رعایت شود اینست که از امر و نهی کردن های زیاد و پوزیشن های زیاد که سبب خستگی و بد خلقی کودک می شود دوری کنید.

لنز دوربین با کودک هم سطح باشد

برای عکاسی بهترین ارتفاع هم سطح بودن با کودک است. عکاسی از بلا یا پایین به جذابیت عکس های هم سطح نیستند.

عکاسی از چهره کودک

یکی از بهترین حالات برای عکاسی از کودک، عکاسی از صورت می باشد چرا که عکاسی به این روش چهره معصوم کودک را بیشتر نمایش می دهد و کودک را زیباتر نشان می دهد.

بطور دائم عکس بگیرید

تغییر سریع کودکان از نظر خلق خو به شما اجازه انتظار برای یک عکس عالی را نخواهد داد بنابراین باید پشت سر هم عکس بگیرید. اکثر مواقع از هر ۲۰ عکس گرفته شده از یک پوزیشن ۱ عکس عالی بدست می آید.

تنظیم نور

اکر حرکت های کودک زیاد است می توانید با باز گذاشتن دیافراگم اثر حرکت های او را در عکس از بین ببرید. بهترین نور برای عکاسی از کودک نور غیر مستقسم طبیعی است که حالت نرمی به پوست او می دهد.

پس زمینه عکاسی

هر قدر زمینه عکاسی ساده تر باشد عکس کودک جلوه بیشتری دارد. زمینه های خیلی شلوغ و خیلی روشن از زیبایی عکس کودک می کاهد. بهترین رنگ ها برای زمینه عکاسی سفید بژ خاکستری روشن کرم و آبی آسمانی هستند

یک حالت عالی

عکس های طبیعی که پوزیشن و حالت خاصی به کودک القا نشده است جذابیت بیشتری دارند. عکاسی از کودکان در حال بازی کردن خمیازه کشیدن غذاخوردن زیبایی عکس کودک را دو چندان می کند.

لبخند

برای بدست اوردن یک لبخند عالی از کودکان با شکلک ها و حرکات عجیب آن ها را نترسانید. کافی است مادر یا پدر با کودک حرف بزنند و توجه اورا به خود جلب کنند. ایجاد یک لبخند زیبا را به والدین محول کنید.

عکس های سیاه و سفید

این دسته از عکس های کلاسیک علاوه بر این که همیشگی و کهنه نشدنی هستند معصومیت چهره کودک را بیشتر نمایان می کنند.

استفاده از المان های طبیعی

حتی اگر امکان عکاسی از کودک در طبیعت را ندارید می توانید با استفاده از گل های طبیعی آب نیمکت های چوبی آتش شومینه و غیره جلوه بیشتری به عکس ها ببخشید

خواب های شیرین

عکاسی از کودکان در حالت خواب یکی از زیباترین حالت ها برای عکاسی است.

حالت های با مزه

یکی از راه های جذاب شدن عکس کودک عکس گرفتن از کودکان در حالت های کثیف و یا به زبان ساده تر حالت های شلخته است. کودکانی که در حال غذا خوردن و یا گل بازی کردن و یا نقاشی با رنگ های مایع و البته ایمن هستند عکس ها را بسیار جالب و جذاب میی کند.

وسایل پدر و مادر

عکس کودکان در حالتی که کلاه عینک و یا کفش والدین خود را پوشیده اند بسیار متفاوت و هیجان انگیز است.

عکس های نیم رخ و سه رخ

این گونه از عکس ها همیشه احساسی روحانی را به بیننده القا می کنند.

لباس کودک

از قبل لباس کودک را تعیین کنید. لباس های فانتزی لباس های رنگی کلاه های عروسکی کراوات و پاپیون های کوچک و رنگی گل سرهای زیبا نمونه هایی زیا از لباس کودکان هستند فراموش نکنید که حتما یک دست لباس سفید برای کودک آماده کنید. عکس کودکان با لباس سفید و پس زمینه رنگی جزء عکس های پر طرفدار هستند.

گریم کودک

گریم های فانتزی به شکل پروانه و یا کلاه گیس ها و سبیل های مصنوعی با در نظر گرفتن سن کودک و سلیقه والدین نمای زیبایی به عکس ها میبخشند.

توجه به چشم ها

چشم ها منعکس کننده احساسات و دریچه روح انسان هستند. در عکس هایی که کودک مستقیم به دوربین نگاه کرده است زیبایی خاصی وجود دارد.

زمینه عکاسی مناسب با فصل

می توانید زمینه عکاسی را مناسب با فصل و یا مناسبت های مانند نوروز یلدا و یا کریسمس تعیین کنید. استفاده از برگ های خشک پاییزی و یا سفره هفت سین و یا سبدی از انار های قرمز که نشان دهنده شب یلدا هستند جلوه ای دو چندان به عکس ها میبخشد.

اسباب بازی های کودک را فراموش نکنید

گاهی دلبستگی کودک به یکی از اسباب بازی هایش و یا پتویش را می توانید در عکس ها نشان دهید. این کار علاوه بر آرامش دادان به کودک ثبت خاره ای جالب را همراه دارد.

عکاسی از کودکان شیرین ترین و سختترین کار حرفه ی عکاسی است ولی این اجازه را می دهد که با ثبت هر چه بهتر لحظات کودکی این دوران را خاطره انگیزتر کنیم. گاهی ناخواسته حین عکاسی مرتکب اشتباهاتی می شویم که از جلوه و جذابیت عکس ها می کاهد.

آتلیه نوزاد بن سای در شرق تهران
آتلیه نوزاد بن سای در شرق تهران

عکاسی از کودکان

اشتباهات رایج در هنگام عکاسی از نوزاک و کودکان

اجبار کودک

بدترین اشتباه در عکاسی کودک اجبار کودک در قرار گرفتن در حالت مورد نظر است. این کار سببب عدم همکاری کودک و بد شکل شدن عکس ها می شود.

همین الان لبخند بزن

لبخند زدن های تصنعی علاوه بر اینکه باعث ساختگی بودن عکس می شوند کودک را از ادامه کار باز می دارند.

ایستادن مقابل کودک

برای برقراری ارتباط با کودک حین عکاسی باید قد خود را کوتاه کنید بنشینید و یا زانو بزنید ال او احساس راحتی کند و شما هم عکس هایی هم سطح بگیرید. ایستادن و آمرانه صحبت کردن حس نا امنی را به کودک القا می کند.

حرکت نکن

شما باید مهارت عکاسی از کودکان در زمان بازی کردن و یا حتی دویدن کودک داشته باشید. برای بسیاری از کودکان حرکت نکردن و ساکن بودن بسیار سخت است.

نورپردازی

کودک را پشت به نور قرار ندهید. در این حالت با ایجاد سایه و تاریک کردن صورت کودک عکس چندان زیبایی نخواهد داشت.

عکاسی در فضای باز

عکاسی از کودکان در فضای باز حس بسیار لذت بخشی است و البته نتایج بهتری دارد. استفاده از نور طبیعی و تمام شرایط و امکاناتی که در طبیعت است عکس های دلبندمان را زیباتر میکند. با این وجود برخی والدین فکر میکنند عکاسی در آتلیه امن تر است و نگرانی های خاصی بابت عکاسی در فضای باز دارند. بویژه اگر کودک سنی کمتر از یک سال داشته باشد و یا در فصول سرد سال اقدام به عکاسی کنند. ولی حقیقت اینست که با توجه به برخی نکات میتوانیم با فراهم کردن محیطی امن از ویژگی های طبیعت در عکس هایمان بهره ببریم. در عکاسی در فضای باز تمام نکات عکاسی در آتلیه نیز باید رعایت شوند.

نکات و ایده های عکاسی نوزاد و کودک در فضای باز

توجه به کارشناسان هواشناسی

قبل از اقدام به عکاسی از شرایط آب و هوایی مطلع شوید تا شرایط آب و هوا غافلگیرتان نکند.

شدت تابش نور خورشید

بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز اوایل صبح و بعد از ظهر است. دراین اوقات نور خورشید کودک را اذیت نمی کند و همچنین شدت نور تاثیر بدی بر عکس ها نخواهد داشت.

دمای هوا

بسته به فصل عکاسی باید دمای هوا را برای کودک در نظر بگیرید. کار عکاسی کودک معمولا زمان بر است. مطمئن شوید کودک متحمل گرما و سرمای بیشتر از توان خود نمی شود.

باد

اگر سوژه عکاسی نوزادان هستند باید از آن ها در برابر باد مححافظت کنید و اگر کودکان با سن بیشتر از یک سال هستند باید از باد برای جذاب شدن عکس هایتان استفاده کنید. کودکی که موهایش توسط باد بهم ریخته زیبایی خاصی را بهمراه دارد.

حشرات

یکی از بدترین چیزهایی که امکان دارد در عکاسی در فضای باز با آن روبرو شوید حشرا هشتند. البته که منظورمان پروانه ها نیستند. والدین اجازه آسیب دیدن فرزندشان توسط حشرات و عکاسی در چنین فضایی را نمی دهند. بنابراین فضا را از نظر وجود حشرات بررسی کنید.

باران

از بهترین عکس های فضای باز عکاسی در باران است. با توجه به دمای هوا و محافظت کودک در برابر سرما از باران در عکس هایتان استفاده کنید. وسایل عکسبرداری در باران را همراه داشته باشید و لحظات نابی را ثبت کنید.

برف

به دلیل سرما و ریسک آسیب دیدن و سرما خوردگی کودک والدین تمایل چندانی به عکاسی در برف ندارند. با پوشاندن لباس های مناسب و عکس برداری در فضای باز با استفاده از نرم افزارهای مخصوص میتوانید از برف در عکس هایتان استفاده کنید.

سرو صدا

اگر محیطی که انتخاب می کنید زیادی شلوغ باشد و یا سر و صدا مانع همکاری کودک و یا بر هم زننده آرامش نوزاد باشد باید محیط عکاسی را تغییر دهید.

غروب آفتاب

یکی از بهترین لحظات استفاده از نور خورشید هنگام غروب است که میتوانید عکس های رمانتیک را بهتر ثبت کنید ولی باید سرعت عمل بالایی داشته باشید زیرا برای استفاده از غروب آفتای زمان چندان زیادی ندارید.

ساحل

عکاسی در ساحل علاوه بر مفرح بودن برای کودکان زمینه های عکاسی گسترده تری را در اختیار شما قرار می دهد.

حرکت کودک را محدود کنید

عکاسی از کودکان نوپا به اندازه کافی مشکل است حال اگر بخواهیم از این سوژه ها در فضای باز عکسبرداری کنیم باید راه حل های مناسبی را بیابیم. یکی از این راه ها استفاده از سبد و یا حصار های چوبی است که علاوه بر زیباتر کردن عکس کودک را چند لحظه ای ثابت نگه میدارد.

نوزادان

استفاده از سبد های حصیری با پتوهای نرم رنگی و قرار دادن سبد در مکانی مناسب از بهترین راه های عکاسی از نوزاد در فضای باز است. یکی دیگر از این راه ها استفاده از آغوش والدین است که ضمن احساسی تر کردن عکس امنیت نوزاد را هم فراهم میکند.

استفاده از گرما

نوزادان هنگامی که جایشان گرم باشد خواب آلودتر می شوند و امکان عکسبرداری از آنها راحتتر است. از ایمن بودم مکان خواب آن ها مطمئن شوید.

بازی با کودک

کودکان را سرگرم کنید و هنگامی که غرق در بازی کردن هستند از آن ها عکس برداری کنید.

تاریکی

با تاریک شدن هوا کار خود را متوقف نکنید. اگر امکان روشن کردن آتش را دارید از کودکان در حالی که نور آتش چهره های معصوم آنها را زیبا تر کرده عکس بگیرید.

برگ های پاییزی

اواسط فصل پاییز که دمای هوا چندان کاهش نیافته بهترین زمان استفاده از برگهای رنگارنگ پاییزی و جذابیت بخششیدن به عکس ها است.

طراوت چمن

استفاده از زیبایی چمن ها برای همه رده های سنی کودکان زیبایی خاصی دارد. استفاده از زمین چمن ها در عکاسی از نوزادان کودکان نوپا و کودکان سن دبستان رایج است.

شکوفه بارانش کنید

استفاده از گل ها و شکوفه ها جلوه خاصی به عکس می دهد. می توانید گلبرگ ها رو از بالای سرشان بریزید و عکاسی را شروع کنید و یا آن ها را میان بوته های گل بنشانید. قبل از این کار بوته ها را از نظر وجود زنبورها و حشرات چکو مطمئن شوید گل ها از نوع خاردار نباشند.

حباب ها

استفاده از حباب سازها راه دیگر جلوه بخشیدن به عکس ها است. حباب ها ضمن سرگرم کردن کودک با انعکاس نور عکس ها را زیباتر می کنند.

زمین های خاکی

یک زمین خاکی با دور نمایی از فضای سبز و یا مزیین به گل های زیبا نیز می تواند زمینه عکاسی بسیار خوبی باشد.
 

ایده های عکاسی از کودکان به دلیل خاص بودن سوژه بسیار متنوع است. در آتلیه و یا در فضای باز می توانید از هر چیزی ایده بگیرید. از دیگر سوژه های عکاسی کودکان عکاسی از دوقلو ها ویا خواهر برادرها است. در این عکس ها احساس محبتی که در عکس موج می زند براحتی قابل درک است.
 

ایده هایی برای عکاسی نوزاد و کودک به همراه خواهر و برادر

عکس های خواهر برادر ها در هر سنی که باشند سرشار از احساس است. یکی از بهترین ایده های عکاسی از نوزاد عکسبرداری از نوزاد در آغوش خواهر یا برادر کوچکترش است. این دسته از عکس ها ضمن ثبت لحظات زیبای کودکان در پذیرش کودک جدید از سمت خواهر یا برادر بزرگترش نیز موثر است.
عکاسی از دوقلو ها هم جذابیت و جلوه خاص خود را دارد. در عکاسی از دوقلو ها شاید بنظر سختی کار عکاسی بیشتر باشد ولی عکس های بدست آمده نتیجه بهتری خواهند داشت زیرا شما نیازی به سرگرم کردن کودکان ندارید و عکس ها حالت طبیعی و زیبایی خواهند داشت.

 

امنیت بیشتر

در عکاسی از خواهر برادرها بدلیل بزرگتر بودن یکی از آن ها زمان عکس برداری ایمنی بیشتری برای کودک کوچکتر در پوزیشن ها وجود دارد. بنابراین عکاس براحتی میتواند پوزیشن های مختلفی را مانند نشستن بر روی تاب و یا گوی های بزرگ سفید را امتحان کند.

نشان دادن عشق

برای بهتر نشان دادن حس کودکان به یکدیگر کودک کوچکتر یا نوزاد را در آغوش خواهر یا برادرش بگذارید. در تماس بودن آن ها باهم زیبایی عکس را بیشتر میکند.

صورت های وارونه

بگذارید کودکان بصورت وارونه کنار هم دراز بکشند.می توانند مستقیم به دوربین نگاه کنند و یا به یکدیگر خیره شوند. این عکس ها ضمن نشان دادن احساس آن ها شباهت های چهره کودکان به یکدیگر را نیز نمایان می سازد.

فضای باز

برای عکاسی از کودکان آن ها را آزاد بگذارید بازی های کودکانه و لبخند های واقعی را ثبت کنید.

در خانه

اجازه بدهید کودک بزرگتر به خواهر یا برادرش غذا بدهد اورا حمام کند و یا او را لباس و کفش بپوشاند حالا زمان عکسبرداری است.

لباس ها

برای عکاسی از خواهر برادرها و یا دوقلو ها باید رنگ لباس های آن ها را در نظر داشته باشید. لباس ها را طوری انتخاب کنید که رنگ آن ها با هم هارمونی داشته باشند و یا رنگ یکسانی را به آن ها بپوشانید.

در عکاسی دوقلوها

در این عکس ها حتما یک عکس را به تماس کودکان اختصاص دهید. یکی را در آغوش دیگری جای دهید و یا طوری کنار هم قرار بگیرند که دست ها و یا سر هایشان در تماس با هم باشند.

دوقلوهای بزرگتر

دوقلوها با افزایش سن تفاوت های ظاهری بیشتری را نشان می دهند. این تفاوت ها را در عکس نشان دهید.

قهر قهر قهر

آن ها را پشت به هم بنشانید مثل زمانی که با هم قهر هستند. حالا نگاه های آن ها به یکدیگر را ثبت کنید.

نقش پدر و مادر

با لباس هایی که حال وهوای بزرگسالی دارند و با کمی گریم  از آن ها در نقش پدر و مادر عکس بگیرید.
 

بسیاری از والدین دوست دارند از همان روزهای اول متولد شدن فرزندشان چهره معصوم و اندام کوچک او را بصورت حرفه ای ثبت کنند. عکاسی از نوزاد گرچه راحتتر از عکاسی از کودکان نوپا است ولی بسیار کار حساس و دقیقی است بنابراین رعایت تمام نکات گفته شده را در پی دارد همچنین نکات خاصی هست که با درنظر گرفتن این نکات می توانید علاوه بر ثبت عکس هایی عالی راحتی و ایمنی نوزاد را فراهم کنید.

سوژه عکاسی نوزاد به همراه پدر و مادر و خواهر

نکات عمومی درباره عکاسی از نوزاد و کودک

بهداشت محیط

پتو ها پارچه ها و کلاه هایی که در آتلیه و یا در منزل برای استفاده در عکس در نظر دارید باید تمیز باشند وعکاس هم بدلیل تماس با نوزاد باید دست های خود را شسته و از نظر بیماری هایی مانند سرماخوردگی چک شود. نوزادان نسبت به عوامل بیرونی بسیار حساس هستند.

دمای محیط

در عکس های نوزاد حالت هایی که نوزاد لباسی برتن ندارد در نظرگرفته می شود. بنابراین دمای محیط باید بیشتر از زمان های دیگر باشد و برای پیشگیری از سرما خوردن نوزاد استفاده از وارمرهای کوچک قابل حمل توصیه می شود.

وسایل را آماده کنید

تمام وسایل از جمله پتوها و پارچه های رنگی کلاه ها عروسک های کوچک و صحنه و وساییل نور پردازی را از قبل آماده کنید.

بهترین زمان

بهترین زمان عکسبرداری از نوزاد حدود ۵ تا ۱۵ روزگی نوزاد است. زیرا در این زمان بدن نوزاد در منعطف ترین حالت خود قرار دارد و شکل دهی و حالت پذیری آن ساده تر است.

قبل از عکاسی

قبل از عکاسی نوزاد باید سیر باشد و در صورت اکان حمام شده باشد تا در اتلیه خواب بهتری داشته باشد. با والدین نوزاد صحبت کنید تا وسایل رفاهی نوزاد را همراه داشته باشند. بهترین عکس ها با صرف زمان بالا و صبر و حوصله انجام می شوند بنابراین والدین برای حضور ۲ یا ۳ ساعته در آتلیه آماده باشند.

دقت به جزییات

تمام حالات و جزییات صورت و اندام نوزاد را در نظر بگیرید. عکس های تکی از دست گوش چشم پا تهیه کنید.

وسایل نوزاد

می توانید در عکس ها از اسباب بازی های کوچک نوزاد و یا شیشه های شیر او استفاده کنید.

چشم هایش

از چشم های نوزاد غافل نشوید گرچه عکاسی از نوزاد در زمانی که او خواب است راحتتر است ولی سعی کنید چند عکس از زمان بیداری و چشم های باز او داشته باشید. دقت کنید که نور فلاش برای چشم های نوزادان مضر است.

یا کلاه یا بی کلاه

استفاده از کلاه های رنگی و بند های زیبا و رشته های مروارید و گل سر ها و سربند های رنگی به سلیقه عکاس و والدین بستگی دارد. ولی این موارد جذابیت عکس نوزا را دو چندان می کند. به هماهنگی رنگ کلاه یا گل سر با زمینه عکس و پتوی نوزاد دقت کنید.

ژست های نوزاد

حالت ها و ژست های نوزاد را با توجه به راحتی او انتخاب کنید. با همکاری و کمک والدین حالت های زیبایی را می توان امتحان کرد.

حالت دمر با دست و پاهای جمع

حالت خوابیده به پهلو

حالت سر بر روی دست ها

حالت دست ها بر روی صورت

حالت پیچیده در پتو یا حریر

حالت خوابیده به پشت بصورت دایره ای

حالت قورباغه ای

استفاده از سبد

 

ادیت های مناسب

پوست اکثر نوزادان دارای لکه های قرمز و یا کبودی های ناشی از عوارض زایمان است. یک عکاس با تجربه می تواند با ادیت های مناسب رنگی کرمی و یکدستی را به پوست آن ها بدهد و عکس ها را زیباتر کند.
 

کودکان از زمان تولد دائما در حال تغییر و رشد هستند.عکسبرداری از کودک و ثبت این تغییرات خاطرات دوران کودکی را حفظ می کند.
از نمونه های عکس کودک عکس به همراه والدین است. یک عکاس حرفه ای باید مهارت نمایان ساختن عشق و محبت والدین در عکس را داشته باشد. نشان دادن حس امنیت و عشق و از خود گذشتگی والدین در عکس ها جلوه و شکوه عکس را افزایش می دهد.
ژست ها و حالت های بسیاری برای این نوع از عکس ها وجود دارند:

۱.استفاده از دست های والدین: این ژست القا کننده حس امنیت است.
۲. استفاده از حلقه های ازدواج: نشان دهنده عشق والدین به یکدیگر و به ثمر نشستن این عشق است.
۳. نگاه های مستقیم کودک و والدین: نمایانگر عشق و احساس کودک و والدین
۴. آغوش: نماد عشق و علاقه و امنیت
۵.بوسیدن: انتقال احساسات پاک والدین و کودک
۶.توجه و نگاه والدین به کودک: این حالت نشان دهنده مرکز توجه بودن کودک و عشق سرشار والدین است.
در عکس های والدین و کودک عکس های سیاه وسفید شکوه بیشتری دارند. این عکس ها همیشگی و کهنه نشدنی هستند و حس معصومیت خاصی را به بیننده القا می کنند.

با توجه به سن مکان زندگی سلیقه خود و همسرتان و همچنین روحیات کودک می توانید مکان عکسبرداری و ژست های گوناگونی را انتخاب کنید. رشد و تغییرات کودکان زمان زیادی برای فکر کردن به شما نمی دهند. با مشورت با یک عکاس حرفه ای برای عکسبرداری از کودک دلبندتان اقدام کنید و این لحظات شیرین و دوست داشتنی را حرفه ای ثبت کنید. نکته اصلی در تمام عکس های کودک در منزل یا آتلیه یا در فضای باز امنیت و راحتی اوست. هیچ چیزی ارزش به خطر انداختن سلامتی و یا ناراحت کردن کودک را ندارد.

    نمایش بازخورد های بیشتر

    افزودن دیدگاه جدید

    کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.