کتاب داستان کودک ۳ تا ۷ سال - کلاه شادی

شاید برخی سوالات ساده باشند اما واقعا پاسخ بهشون نیازمند مطالعه و تفکر فراوانی در زندگی است مثلا شده که ما با پرسش های این چنانی در زندگی درگیر هستیم:

  • شادی یعنی چه؟
  • ما به چه چیزهایی شاد می شویم؟
  • چه شادی هایی ماندگار هستند؟
  • اگر چیزی ما را شاد نمی کند، آیا از دست دادن آن شما را غمگین و ناراحت می کند؟

این ها تماما سوالاتی هستند که از فلسفه زندگی نشئات می گیرند. حال تصور کنید کودکان ما از کودکی یاد بگیرند، مادر و پدر، خواهر و برادر، سلامتی، آرامش، دوستان خوب، مهدکودک، آموزش و ... تماما شادمانی هایی هستند که هرکدامشان می تواند بسیاری از افراد دیگر را شادمان کند و از دست دادن هرکدامشان می تواند اندوه و ناراحتی بزرگی برای همه ما باشد.

فیل عصبانی است؛ اما هدیه‌ای غیرمنتظره، شادش می‌کند. فیل راه می‌افتد که شادی‌اش را با دوستش قسمت کند. اما دوستش نگران دوست دیگری است که می‌داند او هم ناراحت است.

به‌ این‌ ترتیب بهانه‌ ای پیدا می‌ شود تا دوستان خوب دور هم جمع شوند و شادی‌ شان را کنار هم چند برابر کنند. کلاه شادی اولین کتاب برایان وُن است و در فهرست بهترین کتاب‌های مؤسسه‌های فرهنگی بزرگی مثل رادیوی عمومی ملی آمریکا (اِن. پی.آی) جا دارد.

تصاویر ساده و سرشار از رنگ، تنوع رنگ و اندازه‌ی حروف، درکنار ریتم ساده‌ی روایت که برای مخاطب خردسال به‌آسانی دست‌یافتنی‌است، لذت کشف ‌داستان را به‌شیوه‌ای خلاقانه نصیب او می‌کند و تلنگری است تا کودک به تأثیر دوستی و روابط اجتماعی صمیمانه بر غم و شادی خود بیندیشد.

اما واقعا کلاه شادی هرکدام از ما چه هست؟ پس از خواندن این مطلب خانوادگی کلاه شادی خودتان را بسازید.

نام انگلیسی کتاب
Happiness Hat
نویسنده
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
نویسنده متن
این متن نگارنده ندارد
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.