شیر-شکمو
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - شیر شکمو

ننه همرو اسباب بازی‌های سفالی می‌سازد، آن ها را رنگ می‌کند و قصه‌ی مجسمه‌های خود را برای بچه‌ها می‌گوید. از جمله‌ی این قصه‌ها، قصه‌ی شیری گرسنه است که می‌خواهد قوچی را بخورد. قوچ که زورش به شیر نمی‌رسد، به حیله‌ متوسل می‌شود و به او می‌گوید که خوردن راه و رسمی دارد و شیر باید برای خوردن او سیخ، فلفل و ... مهیا کند.

شیر برای تهیه‌ی لوازم به دهکده می‌رود. اسب نیز به حیله متوسل می‌شود و شیر را با لگد خود پرت می‌کند. شیر گرسنه و صدمه‌دیده و دردمند حتی جرئت نمی‌کند با صدای بلند غرش کند.

در این کتاب، قصه‌ای عامیانه در دل داستانی واقعی قرار می‌گیرد تا با چاشنی طنز، نکات اجتماعی- اخلاقی را گوشزد نماید. پیرزن قصه‌گو از اهالی روستایی در ازبکستان است. نویسنده در جلب نظر مخاطبان به هنر سفالگری و آمیختن خلاقیت های هنری با داستان‌های کهن موفق عمل می‌کند و مخاطبان را به نوعی به ساختن کاردستی و قصه‌گردانی با آنها تشویق می‌نماید.

منبع کتاب شیر شکمو وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Granny Hamros Fairy tales
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۸۶
نویسنده متن
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.