وقتی-بابا-شاه-شده-بود
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - وقتی بابا شاه شده بود

"وقتی بابا شاه شده بود" داستان پسر کوچکی است که رابطه عمیق و نزدیکی با پدرش دارد. از دیدگاه او پدرش بهترین بابای دنیاست. آغوشش گرم و نرم است و هیچکس نمی تواند مثل پدر با او بازی کند.

روزی چند نفر به خانه آنها می آیند و تاجی بر سر پدر می گذارند و پدر "شاه" می شود! از آن روز پدر بزرگ و بزرگتر می شود وآنقدر کارهای مهم دارد که دیگر وقتی برای بازی با پسرش پیدا نمی کند. پادشاهی پدر، هرروز او را از خانه و خانواده دورتر می کند تا جایی که خودش تنها می شود و از این تنهایی احساس غم می کند. بالاخره پدر طی رویدادهای داستانی متحول می شود و به سوی خانواده خود باز می گردد و پسر کوچک به آرامش دوباره می رسد. این کتاب داستانی کوتاه از مجموعه قصه‌هایی است که درونمایه ای روانشناختی و عاطفی دارد و به بازگویی حقوق کودکان می پردازد.

"کودکان حق دارند که در کنار پدر و مادر خود زندگی کنند" یکی از مهمترین پیام‌های حقوق کودکان است که در این داستان بررسی شده است. داستان کشمکش عاطفی میان پدر و پسر کوچکش را بازگو می کند. پسر کوچک به عشق، هم زبانی و آغوش پدر نیازمند است اما پدر به خاطر مقام جدیدی که پیدا می کند از خانه و خانواده دور می شود. پسر کوچک راوی داستان است و با زبانی شیرین و کودکانه، احساس درونی خود را از آرامش در کنار پدر بودن، لذت بازی با او و روزهای دوری از پدر و غم تنهایی باز گو می کند. طرح داستانی و شخصیت‌های آن به قدری باورپذیرند که مخاطب به راحتی با آن ها هم ذات پنداری می کند. تصاویر با طراحی پرقدرت، زوایای دید متناسب با روند داستان و شخصیت پردازی مناسب مکمل بسیار خوبی برای متن بوده اند و ناگفته های متن را به زیبایی به تصویر کشیده‌اند. فضا سازی مناسب در تصاویر حال و هوای قصه را به راحتی به مخاطب منتقل می کند. خواندن این کتاب برای آشنایی با حقوق کودکان به پدران و مادران پیشنهاد می شود.

 

منبع کتاب وقتی بابا شاه شده بود وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Als papa konig war.‎‎‎.‎‎‎.‎‎‎
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۸۴
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.