من-همانم،-من-همانم-بریل
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - من همانم، من همانم (بریل)

"من همانم ، من همانم" کتابی است که با نظر کارشناسان و صاحب‌نظران آموزش و پرورش کودکان استثنایی برای استفاده و مطالعه کودکان نابینا مناسب شناخته شده و با خط مخصوص نابینایان (بریل) به چاپ رسیده است.

مادران و پدرانی که فرزند نابینا دارند و مربیان و آموزگارانی که به آموزش و پرورش این کودکان مشغولند، می توانند در حالی که نسخه معمولی کتاب را در دست دارند، کودک را به بلند خوانی تشویق کرده و در خواندن کتاب با او همراه شوند. از آن جا که نقش مهمی از انتقال فضای داستانی بر دوش تصاویر است، مربیان با توصیف جزئیات تصاویر می توانند فضای حاکم برداستان را به او انتقال دهند. کتاب داستان زندگی پیرمرد تنهایی است به نام"حاج بابا ". حاج بابا همدم و مونسی ندارد. تنها صدای آواز جیرجیرک است که او را سرگرم می کند و از تنهایی و بی حوصلگی نجات می دهد. جیرجیرک هر روز روی عصای پیرمرد می نشیند و با او همراه می شود. آن ها با هم به پارک می روند. پیرمرد روی نیمکت می نشیند و هوا می خورد و جیرجیرک لای علف ها گردش می کند. روزی حاج بابا، جیرجیرک را گم می کند. شب هر چه منتظر می ماند صدای آوازش را نمی شنود و با غصه می خوابد. اما جیرجیرک آنقدر کنار نیمکت همیشگی پیرمرد در پارک می نشیند تا او بیاید. بالاخره پیرمرد می آید. جیرجیرک دوباره روی عصای او می نشیند، با او به خانه بازمی گردد و برایش آواز می خواند .... از آن روز "حاج بابا" دیگر تنها نیست. نویسنده با زبان شیرین و ساده زندگی حاج بابا را روایت می کند. داستان درون مایه ای روان شناسی دارد و با طرح رابطه عاطفی میان پیرمرد و جیرجیرک و شرح دلتنگی آن ها برای هم، کودک را به خواندن داستان تا انتها تشویق می کند. کتاب برای حرکت انگشتان دست کودک نابینا بر روی واژگان قطع بسیار مناسبی دارد.

منبع کتاب من همانم، من همانم (بریل) وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
نویسنده
این کتاب نویسنده ندارد.
مترجم
این کتاب مترجم ندارد.
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۸۲
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.