چرا-سرفه-می-کنم
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - چرا سرفه می کنم

کتاب با درونمایه ای علمی و آموزشی، به شرح و توصیف عملکرد بدن و دستگاه عصبی، رشته های عصبی، نخاع، مغز و واکنش های آن ها می پردازد. نویسنده در ابتدای کتاب با طرح پرسش هایی سعی داشته تا مخاطب را با موضوع کتاب درگیر کند و او را در فضای آموزش قرار دهد.

سرفه، عطسه، لرزیدن، سکسکه و خمیازه از واکنشهای طبیعی بدن است که در این کتاب به طور کامل بررسی شده است. نویسنده سعی داشته با زبانی ساده، علت پدید آمدن سرفه، عطسه و .... ، به چگونگی رسیدن این پیام ها به مغز وچگونگی عملکرد سیستم دفاعی بدن در برابر این کنش ها بپردازد. گرچه آموزش مستقیم و زبان روایی علمی کتاب، از جذابیت و کشش آن برای کودک مخاطب می کاهد، اما انتقال اطلاعات با زبانی ساده است و از حوزه درک، دانش و تجربیات کودک فراتر نمی رود. تصاویر نیز ضمن نمایش بخش علمی و آموزشی کتاب برای درک بیشتر و بهتر کودک از مفاهیم، با طراحی ها و شخصیت پردازی های فانتزی و شیرین، آموزش را با فضایی کودکانه و دلنشین همراه کرده اند. این کتاب برای کودکان ناشنوا مناسب سازی شده است. به شکلی که تمام کلماتی که در گنجینه محدود کلمات ناشنوایان وجود ندارد شماره گذاری شده و ساده ترین مفهوم آن ها در صفحاتی جداگانه نوشته و در کنار تصاویر اضافه شده است.

صفحه مناسب سازی شده

 

 

منبع کتاب چرا سرفه می کنم وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
نویسنده
این کتاب نویسنده ندارد.
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۷۷
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.