کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - درخت کاج

كاج كوچكی در زیباترین نقطه ی جنگل می روید. او در گردونه ای سرشار از زیبایی قد می كشد و می بالد. خورشید درخشان و نوازشگر، نسیم پرطراوت، پرندگان و آوازهایشان، ابرهای زیبا با هزاران طرح نو، برف سفید و خرگوشها....

اما دل او آرزوهای دیگری دارد: بزرگ شدن، رفتن به سرزمین های دور و دیدن چیزهای شگفت آور تازه. پرنده ای از سرنوشت كاج های كوچك و درخشش زیبای آن ها در شب كریسمس می گوید.

سرنوشت او چه خواهد شد؟ آیا ممكن است كریسمس و چنان شكوهی را تجربه كند؟ پس از آن چه خواهد شد؟

هانس کریستین آندرسن پدر ادبیات كودكان، با نگاه ژرف و بینش عمیق خود در قصه ای تمثیلی كه شخصیت اصلی آن كاج كوچكی است ما را به نگاهی دوباره به پدیده ها دعوت می كند. نگاهی كه از سطح بگذرد و به ژرفنای آنها برسد.

آندرسن هم چنین می كوشد پرده های نگاه ما را  كنار بزند، چه بسا زیبایی‌های شكوهمند و اعجاب آوری را كه در كنار ماست درك نمی كنیم و با نگاهی از سر عادت و تكرار از آنها می‌گذریم، در حالی كه مزمزه ی زیبایی آنها می تواند لذتی تا عمق جان به ما ببخشد.

قصه گوی برجسته در این داستان دنیای واقعیت و خیال را با هم گره می زند و با مهارت ویژه ی خود یكی از رازهای زندگی را بیان می كند.

منبع کتاب درخت کاج وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
The Fir Tree
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۸۴
نویسنده متن
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.