دو-دوست
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - دو دوست

دو دختر در یک صبح زیبا و در جنگلی که بوی باران و گیاه می داد با هم آشنا و دوستی بین آن دو پدید آمد. آن ها با یکدیگر به تماشای موریانه ها ی چوب خوار، کنه و مورچه های بالدار که بر سر دانه ای با هم می جنگیدند پرداختند.

آن ها در میان درختان لانه های پشه هایی که نیش می زدند را دیدند، و  با هم از برکه ای که با آب باران پر شده بود، ماهی گرفتند. آن ها جنگل را پر از ماهی یافتند، پرنده هایی را که مثل هم نبودند و یا پرنده های عاشقی که با هم حرف می زدند را دیدند. آن دو بر روی درخت عبارتی به یادگار نوشتند: "دو دوست". راستی دوستی! چه کلمه زیبایی؟ و دوستی هم چه زیباست!

اثری لطیف و شاعرانه و دلنشین که به کودک می آموزد، نه تنها دوستی زیباست بلکه کمک می کند که انسان زیبایی ها را هم بهتر ببیند. تصاویر زیبای کتاب هم می تواند در پرورش ذوق هنری خواننده موثر باشد زیرا با استفاده از بافت های طبیعی و مصنوعی مانند میوه درخت، برگ و گل های خشک شده و کاغذهای گوناگون تصاویر زیبایی را خلق کرده است. و به این ترتیب کودک را متوجه می کند که هر چیز این توانایی را دارد که گوشه ای از یک تابلویی زیبا باشد، پس بهتر است به طبیعت با دقت بنگریم. تصاویر این کتاب از سوی شورا کتاب کودک در سال ۱۳۸۷ به عنوان کتاب ویژه برگزیده شد.

منبع کتاب دو دوست وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
نویسنده
این کتاب نویسنده ندارد.
مترجم
این کتاب مترجم ندارد.
تصویرگران
این کتاب تصویرگر ندارد.
سال انتشار
۱۳۸۶
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.