بابا-بزرگ-سبز-من
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - بابا بزرگ سبز من

کتاب «بابابزرگ سبز من» داستان زندگی پدربزرگی است از زبان نوه اش. پدربزرگ در دوره ای به دنیا آمده است که هنوز تلویزیون و کامپیوتر و تلفن همراه وجود ندارد. او در مزرعه بزرگ می شود و آرزو دارد در دانشگاه رشته باغبانی بخواند. اما جنگ جهانی می‌شود و به جنگ می‌رود. پدربزرگ پس از جنگ در رستورانی با همسر آینده‌اش آشنا می‌شود. آن‌ها بچه‌دار می‌شوند و بعد نوه‌ها به دنیا می‌آیند و دور و برشان شلوغ می‌شود. حالا پدربزرگ پیر است و گاهی چیزهایی را فراموش می‌کند، به جز خاطرات باغبانی‌اش.

«بابابزرگ سبز من» یک کتاب تصویری است. تصاویر کتاب از هنر باغبانی پدربزرگ و شکل‌هایی که از بوته‌ها و درختچه‌ها می‌سازد، هم متن کتاب را کامل می کند و هم دنیایی جادویی و عجیب را برای خواننده ترسیم می‌کند. «لین اسمیت» در این کتاب بالا رفتن سن، خاطرات، پیوستگی تاریخچه خانوادگی و عشق را به هم پیوند زده می شود.

کتاب «بابابزرگ سبز من» نخستین کتاب از مجموعه‌ی کتاب «خانواده‌ی من» است. این کتاب برنده‌ی دیپلم افتخار «جایزه‌ی کلدکات» بوده است.

این کتاب برای بهبود رابطه نوه‌ها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و خانواده‌هایی که پدر بزرگ یا مادربزرگ در آستانه از دست دادن حافظه خود هستند، مناسب به نظر می‌رسد.

 

منبع کتاب بابا بزرگ سبز من وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
نویسنده
تصویرگران
سال انتشار
۱۳۹۴
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.