خودکار-قرمزی-کوچولو
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - خودکار قرمزی کوچولو

کتاب «خودکار قرمزی کوچولو» داستانی است که براساس یکی از قصه‌ های عامیانه نوشته شده است و داستانی است درباره همکاری و احساس مسئولیت.

خودکار قرمزی کوچولو قصد دارد با کمک دیگر نوشت‌افزار ورقه‌های امتحانی دانش آموزان را تصحیح کند. او به تنهایی قادر به انجام این کار نیست اما هر کدام از نوشت‌افزار مثل منگنه، پاک کن، مداد، ماژیک شبرنگ و....بهانه‌ای می‌آورند و از زیر کار در می‌روند. خودکار قرمزی کوچولو که احساس مسئولیت می‌کند، به تنهایی دست به کار می‌شود اما ورقه‌ها آن قدر زیادند که از خستگی از حال می‌رود و قل می‌خورد و داخل سطل زباله می‌افتد. وقتی دوستانش متوجه افتادن او در سطل زباله می‌شوند تصمیم می‌گیرند او را نجات دهند و فکر بکری که به سر ماژیک شبرنگ زده را عملی می‌کنند و او را نجات می‌دهند. ورقه‌ها را تصحیح می‌کنند و جهان را از بیسوادی نجات می‌دهند.

درباره داستان «خودکار قرمزی کوچولو»

انتخاب شخصیت‌های نوشت‌افزار برای داستانی با موضوع همبستگی و اتحاد برای نجات جهان از بیسوادی از نوآوری‌های است که نویسنده به خرج داده است زیرا مخاطب با آن‌ها ارتباط خوبی برقرار می‌کند. هریک از این شخصیت‌ها ویژگی‌هایی دارند که در خور توجه است و هر کدام عادت‌های بد خود را در پایان داستان کنار می‌گذارند.

 نویسنده ماژیک شبرنگ را به عنوان مغز متفکر گروه انتخاب کرده که حتی در تاریکی هم می‌درخشد و راه را نشان می دهد. پاک کن فراموش‌کار است اما در پایان هیچ چیز از یاد او نمی‌رود. همستر تنبل است اما برای نجات خودکار قرمزی کوچولو در این اتحاد و همبستگی با دیگران شرکت می‌کند و فردی فعال می‌شود. خط ‌کش برای پیوستن به مشارکت گروهی از خودگذشتگی می‌کند. او می‌داند ممکن است در وسط کار بشکند برای نجات خودکار قرمزی کوچولو این کار را می‌کند.

کتاب تصویری است و تصاویر هنرمندانه و زیبا. رنگ‌ها در تصاویر نقش دارند. شخصیت‌ها براساس ویژگی‌هایشان تصویر شده‌اند؛ خودکار قرمزی زنی است که مسئولانه برخورد می‌کند، همانند معلمان دلسوز. در چهره منگنه، خستگی و کمردرد ناشی از فشار دست مردم کاملا پیدا است و شخصیت‌های دیگر هم به همین گونه.

داستان به سواد و سواد آموزی، اتحاد و مشارکت گروهی توجه خاصی دارد. اگر ورقه‌ها تصحیح نشوند بچه‌ها چیزی یاد نمی‌گیرند و مدرسه تعطیل می‌شود. داستان تفکربرانگیزست و می‌توان از آن انیمیشن زیبایی ساخت.

 

منبع کتاب خودکار قرمزی کوچولو وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.