اوا-شبح-می-بیند
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - اوا شبح می بیند

کتاب «اوا شبح می بیند» دومین جلد از مجموعه دفترچه خاطرت جغد است. اوا هنگام پرواز یک شبح می‌بیند اما هیچ کس حرفش را باور نمی‌کند. همه او را مسخره می‌کنند ولی اوا که مطمئن است یک شبح دیده، تصمیم می‌گیرد به همه ثابت کند که حرف‌هایش خیال‌بافی نیست.

اوا برای اثبات حرف‌هایش یک شب که دوباره شبح را می‌بیند، از آن عکس می‌گیرد ولی در آن لحظه آنقدر ترسیده است که دستش می‌لرزد و عکسش تار می‌شود. دوشیزه پشت پرپری با دیدن عکس اوا، پیشنهاد می‌دهد که هر کس یک داستان ترسناک تعریف کند و کسی که ترسناک‌ترین داستان را بگوید، می‌تواند زنگوله را به صدا درآورد.

جورج داستان سنجاب‌های زامبی را گفت. مِیسی قصه‌ یک عنکبوت غول‌پیکر را تعریف می‌کند. داستان لی‌لی درباره‌ی اژدها نیمه‌کاره ماند چون... بووووم، انگار چیز خیلی بزرگی روی پشت‌بام بود.

وقتی دوشیزه پشت پرپری به پشت‌بام می‌رود، بچه‌ها از پنجره کلاس دو جانور سفید شبیه شبح می‌بینند و همه از اوا عذرخواهی می‌کنند که حرفش را باور نکرده بودند.

روز بعد همه برای شکار شبح دست به کار می‌شوند. وقتی شبح در تور گیر می‌کند، همه متعجب می‌شوند. آن موجود سفید، شبح نبود، یک جغد برفی بود که به تازگی با خانواده‌اش به درختکده کوچ کرده بودند.

این داستان که در قالب دفترچه خاطرات نوشته شده است، به کودکان نشان می‌دهد که چیزی به نام شبح وجود ندارد و به کودکان کمک می‌کند که بر ترس‌شان از موجودات خیالی غلبه کنند.

همچنین این داستان به اهمیت دوستی و همکاری هم اشاره می‌کند.

مجموعه داستان‌های دفترچه خاطرات جغد شامل داستان‌هایی است درباره رویدادهای روزانه که مخاطب با آن‌ها آشناست. متن این داستان‌ها ساده و در عین حال از کیفیت ادبی قابل قبولی برخوردار است که در در بخش‌های کوتاه به همراه تصاویر فراوان ارائه شده است. این ویژگی‌ به علاوه استفاده از شگرد ابر یا حباب گفت و گو مجموعه داستان‌ دفترچه خاطرات جغد را به مجموعه‌ای آسان‌خوان و مناسب برای نوآموزان تبدیل کرده است.

 

 

مجموعه دفترچه خاطرات جغد پنج جلد است که تاکنون سه جلد آن شامل، «جشنواره بالا درختی اوا»، «اوا شبح می بیند» و «عروسی در سرزمین درختی» به فارسی ترجمه شده است.

منبع کتاب اوا شبح می بیند وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.