آشپزخانه‌-خانم-گیلاس-
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - آشپزخانه‌ خانم گیلاس

کتاب « آشپزخانه‌ خانم گیلاس »، شامل دو داستان مصور از سیلویا پلات نویسنده‌ بزرگ است که برای کودکان نوشته است و مفاهیم و ارزش‌های زندگی را آموزش می‌دهد.

 در داستان «این یک کت و شلوار معمولی نیست» کودکان می‌آموزند قدردان داشته‌هایشان باشند. آن‌ها با مفاهیمی چون احترام متقابل، دوست‌ داشتن، تلاش برای رسیدن به خواسته‌ها و لذت بردن از داشته‌ها آشنا می‌شوند. مکس، شخصیت دوست‌داشتی داستان همیشه آرزوی داشتن یک کت و شلوار را دارد، کت و شلواری که بتواند همه جا آن را استفاده کند. کشمکش او برای دستیابی به این کت و شلوار نقطه اوج داستان است چون اندیشه‌ای برخلاف برادران بزرگتر دارد و همین او را از برادرانش متمایز می‌کند.

کودکان در این داستان می‌آموزند که گاهی خواسته‌هایمان با خود فکر و اندیشه‌ای جدید و متفاوت به ارمغان می‌آورد به گونه‌ای که حتی دیدگاه و اندیشه اطرافیان‌مان را تغییر می‌دهد. داستان در پایان نشان می‌دهد اگر به خواسته‌های کودکان توجه شود گاهی کودکان می‌توانند نگاه‌مان به دنیا را تغییر دهند.

در داستان دوم، « آشپزخانه‌ خانم گیلاس »، کودکان با تفاوت‌های فردی یکدیگر آشنا می‌شوند و این که نباید برای داشته‌های دیگری غبطه خورد زیرا هر کس توان انجام کاری را دارد به این مفهوم که هر کس برای کاری ساخته شده است.

در این داستان تمام اهالی آشپزخانه تصمیم می‌گیرند جای خود را عوض کنند و هر کس کار دیگری را انجام دهد اما در پایان همه متوجه می‌شوند کاری که از پس از انجام آن برمی‌آیند از همه‌ کارها لذت‌بخش‌تر است و انجام ندادن کاری که در نگاه نخست پیش‌پاافتاده به نظر می‌آید می‌تواند همه چیز را به هم بریزد. کودکان در این داستان با همکاری و کار گروهی آشنا می‌شوند.

تصویرهای کتاب مکمل داستان‌هاست و فضاهای خالی صفحه را به خوبی پر کرده است. زبان اثر شیرین و دلچسب است و کودکان سنین ۷-۱۲ سال می‌توانند به راحتی آن را بخوانند. این کتاب برای اجرای نمایش خلاق پیشنهاد می‌شود.

منبع کتاب آشپزخانه‌ خانم گیلاس وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.