پشت-و-رو
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - پشت و رو

کتاب « پشت و رو » شما را جایی می‌برد که همه آن را می‌شناسیم ولی تا به حال به آن توجه نکرده‌ایم؛ به جهانی که درون مغز انسان است.

رایلی دوران کودکی بسیار شادی را پشت سر گذاشته بود. او با پدر و مادرش در شهر کوچکی در ایالت مینه‌سوتا زندگی می‌کرد. عاشق بازی هاکی، وقت گذراندن با دوستانش و اسکیت روی یخ دریاچه بود. اما وقتی رایلی یازده ساله شد، پدر و مادرش تصمیم بزرگی گرفتند و همه چیز تغییر کرد. پدر رایلی کسب ‌و‌ کار جدیدی را شروع کرده بود. برای همین، پدر و مادر رایلی خانه‌شان در مینه‌سوتا را فروختند و همگی به سن‌فرنسیسکو نقل مکان کردند. به همین سادگی زندگی رایلی از این‌رو به آن‌رو شد.

داستان کتاب « پشت و رو » کارکرد درونی مغز دختری را نشان می‌دهد که ۵ هیجان - شادی، غم، انزجار، ترس و خشم - به او کمک می‌کنند تا با شرایط استرس‌زایی که با آن روبه‌رو است، هر چند سخت، مواجه شود. شادی احساسی است که سعی دارد زندگی رایلی همیشه شاد باشد و کنترل احساس او را همیشه به دست می‌گیرد. ولی نمی‌داند همکاری تمام هیجان‌ها در کنار هم است که شخصیت رایلی را می‌سازد و رویارویی او را با مشکلات بهبود می‌بخشد.

این کتاب مناسب گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال است، پیشنهاد می‌شود والدین این کتاب را برای کودکان خود بخوانند. درباره‌ آن و تجربه‌های مشترکشان گفت ‌و‌گو کنند.

پس از نوشتن کتاب پشت و رو، در سال ۲۰۱۶ انیمیشنی از این کتاب ساخته شد که جوایز گوناگونی از جمله اسکار ۲۰۱۶، گلدن گلاب ۲۰۱۶، کریتیکس چویس ۲۰۱۶ و بی اِی اف تی اِی ۲۰۱۶ را از آن خود کرد.

خواندن این کتاب با کودکان، والدین را به این آگاهی می‌رساند که چطور انتخاب‌های آنان در زندگی بر کودکان تاثیرگذار است و به آن‌ها راهکارهایی برای مواجهه با این تغییرها را نشان می‌دهد.

 

منبع کتاب پشت و رو وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.