از-همه-چیز-بدم-می-آید-
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - از همه چیز بدم می آید!

روزهایی هستند که احساس می‌کنیم هیچ‌کس ما را درک نمی‌کند. پدر و مادر، سرگرم کارهای خودشان هستند و حتی فرصت نمی‌کنند چند دقیقه به حرف‌های ما گوش بدهند.

خواهر و برادرمان از ما درخواست‌های بی‌جا دارند و دیگران حق را به آن‌ها می‌دهند! آن روزها گاهی چنان عصبانی و خشمگین می‌شویم که فکر می‌کنیم هیچ کس ما را دوست ندارد. آیا برای شما هم چنین روزهایی پیش آمده است؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، این کتاب را بخوانید.

کتاب « از همه چیز بدم می آید! » داستان یک روز از زندگی «سامی» را روایت می‌کند که هیچ چیز مطابق خواسته‌هایش پیش نمی‌رود. او خشمگین می‌شود ولی خاله جنی به «سامی» کمک می‌کند تا بتواند به آرامش دوباره دست یابد و......  

کتاب از دو بخش مختلف تشکیل شده است: بخش نخست داستان است و بخش دوم، تصویرهای بدون متن هستند که مخاطب می‌تواند با استفاده از تخیل خود، برای آن‌ها داستانی بنویسد و به پرسش‌ها پاسخ دهد. این ابتکار، از ویژگی‌های مثبت کتاب است.

بخش «یادداشتی درباره استفاده از این کتاب» مطالب سودمندی برای والدین و مربیان دارد.

تصویرهای کتاب جذاب هستند و متن را به خوبی همراهی می‌کنند.

 

« از همه چیز بدم می آید! »، کودکان را با مفهوم مدیریت خشم آشنا می‌کند. بیان نظریه‌ها و استفاده از پیشنهادهای عملی کتاب، زمینه بحث را فراهم می‌کند و داستان بی‌کلام و تصویری داخل کتاب نیز آن‍ها را تشویق می‌کند تا درباره حس خشم، داستان دیگری خلق کنند.

کتاب « از همه چیز بدم می آید! » از مجموعه کتاب‌های «رفتارها و احساسات من» است. مجموعه «رفتارها و احساسات من» به این منظور فراهم شده تا به کودکان شناخت احساسات‌شان را آموزش دهد و آنها را با احساسات متفاوتی که در موقعیت‌های مختلف با آن روبه‌رو می‌شوند، آشنا کند و نقطه شروعی باشد برای بحث‌های گسترده‌تر درباره رفتارها و احساسات کودکان. هم در ارتباط با خودشان و هم در ارتباط با دیگران.

این کتاب به شیوه‌ای اطمینان‌بخش و دقیق به مرور موقعیت‌هایی معمول می‌پردازد که کسی از آن‌ها خوشش نمی‌آید. داستان نشان می‌دهد که چطور باید با چنین شرایط و موقعیت‌هایی کنار آمد و چطور باید در برابر دیگران واکنش نشان داد که نتیجه رضایت‌بخش باشد.

هدف کتاب « از همه چیز بدم می آید! » تشویق کودکان به افزایش آگاهی‌هایشان از واکنش و رفتارهایی است که در موقعیت‌های گوناگون از آنان انتظار می‌رود. کتاب، همچنین کودکان را به این سو فرامی‌خواند تا کم‌کم به پیامدهایی که گفته‌ها و عملکردهایشان برای دیگران در پی دارد، توجه کنند.

کتاب به شیوه‌ای طراحی شده است که بزرگسالان بتوانند همراه با یک کودک یا همراه با گروهی از کودکان آن را بخوانند و مرور کنند و نقطه شروعی برای بحث با آنان به دست آورند.

در پایان کتاب توصیه‌هایی برای مربیان و پدرها و مادرها آورده شده است که چگونه کتاب را با بچه‌ها بخوانند، پیش از خواندن کتاب چه مواردی را در نظر بگیرند و پس از خواندن داستان، درباره چه موضوع‌هایی می‌توانند با بچه‌ها گفت‌وگو کنند.

تصاویر هماهنگ با داستان و کلمه‌ها و عبارت‌هایی که در داستان تکرار می‌شوند نیز کمک می‌کنند کودکانی که تازه شروع کرده‌اند تا داستانی را خودشان به تنهایی بخوانند، در این کار، اعتماد به نفس بیشتری به دست آورند.

 

منبع کتاب از همه چیز بدم می آید! وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.