بندپایان-از-سر-تا-دم
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - بندپایان از سر تا دم

کتاب «بندپایان از سر تا دم» از مجموعه کتاب «از سر تا دم» یک کتاب علمی اطلاعاتی برای کودکان است، که با شیوه‌ای معماگونه کودکان را به خواندن اطلاعات علمی درباره‌ی هر جانور تشویق می‌کند.

در کتاب «بندپایان از سر تا دم» ۸ تصویر از ۸ قسمت مختلف بدن ۸ جانور بندپا نشان داده شده و از مخاطب پرسیده می‌شود آیا می‌داند این اندام متعلق به کدام جانور است؟ سپس در صفحه‌ی بعد آن جانور در زیستگاه خود نشان داده شده و  اطلاعات علمی کوتاه و جالبی درباره‌ی آن نوشته شده است. در انتهای کتاب نیز چند جانور بندپای دیگر به‌شکل خلاصه معرفی شده‌اند.

تصویرگری کتاب «بندپایان از سر تا دم» نقطه‌ی قوت کتاب است. در تصویرگری کتاب از تکنیک کلاژ استفاده شده و تصویرگر به جزییات بدن هر جانور توجه بالایی داشته است.

کتاب «بندپایان از سر تا دم» سومین کتاب از مجموعه کتاب «از سر تا دم» است. «دایناسورها از سر تا دم» و «جانوران اقیانوس از سر تا دم» دیگر کتاب‌های این مجموعه هستند.

کتاب «بندپایان از سر تا دم» برنده‌ی جایزه‌ی کتاب‌های مناسب برای کودکان زیر ۵ سال کتابخانه‌ی عمومی تورنتو در سال ۲۰۱۷ شده است.

کتاب «بندپایان از سر تا دم» با وجود آن‌که یک کتاب غیر داستان و علمی اطلاعاتی است، به دلیل داشتن ساختار تکرار شونده، معماگونه و تصاویر جذاب، کتاب برای بلندخوانی مناسب است.

درباره تصویرگر کتاب «بندپایان از سر تا دم»

«کوانچای موریا» تصویرگر و نقاش آمریکایی است. موریا علاوه بر تصویرگری کتاب‌های کودکان، به تصویرگری بازی‌های رومیزی و بازی‌های کارتی و ساخت اسباب‌بازی‌های چوبی نیز مشغول است.

 

منبع کتاب بندپایان از سر تا دم وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Bugs from head to tail
نویسنده
تصویرگران
سال انتشار
چاپ اول ۱۳۹۶
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.