جانوران-اقیانوس-از-سر-تا-دم
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - جانوران اقیانوس از سر تا دم

کتاب «جانوران اقیانوس از سر تا دم» از مجموعه کتاب «از سر تا دم» یک کتاب علمی اطلاعاتی برای کودکان است، که با شیوه‌ای معماگونه کودکان را به خواندن اطلاعات علمی درباره‌ی هر جانور تشویق می‌کند.

در کتاب «جانوران اقیانوس از سر تا دم» ۸ تصویر از ۸ قسمت مختلف بدن ۸ جانور ساکن اقیانوس نشان داده شده و از مخاطب پرسیده می‌شود آیا می‌داند این اندام متعلق به کدام جانور است؟ سپس در صفحه‌ی بعد آن جانور در زیستگاه خود نشان داده شده و  اطلاعات علمی کوتاه و جالبی درباره‌ی آن نوشته شده است. در انتهای کتاب نیز چند جانور اقیانوسی دیگر به‌شکل خلاصه معرفی شده‌اند.

کتاب «جانوران اقیانوس از سر تا دم» دومین کتاب از مجموعه کتاب «از سر تا دم» است. «دایناسورها از سر تا دم» و «بندپایان از سر تا دم» دیگر کتاب‌های این مجموعه هستند.

کتاب «جانوران اقیانوس از سر تا دم» در سال ۲۰۱۷ برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان از مرکز کتاب‌ کودکان کانادایی شده است.

کتاب «جانوران اقیانوس از سر تا دم» با وجود آن‌که یک کتاب غیر داستان و علمی اطلاعاتی است، به دلیل داشتن ساختار تکرار شونده، معماگونه و تصاویر جذاب، کتاب مناسبی برای بلندخوانی است.

درباره تصویرگر کتاب «جانوران اقیانوس از سر تا دم»

تصویرگری کتاب «جانوران اقیانوس از سر تا دم» نقطه‌ی قوت کتاب است. در تصویرگری کتاب از تکنیک کلاژ استفاده شده و تصویرگر به جزییات بدن هر جانور توجه بالایی داشته است. «کوانچای موریا» تصویرگر و نقاش آمریکایی است. موریا علاوه بر تصویرگری کتاب‌های کودکان، به تصویرگری بازی‌های رومیزی و بازی‌های کارتی و ساخت اسباب‌بازی‌های چوبی نیز مشغول است.

منبع کتاب جانوران اقیانوس از سر تا دم وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Ocean animals from head to tail
نویسنده
مترجم
این کتاب مترجم ندارد.
تصویرگران
سال انتشار
چاپ اول ۱۳۹۶
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.