لیندبرگ-افسانه-ی-موش-پرنده
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - لیندبرگ افسانه ی موش پرنده

کتاب «لیندبرگ افسانه ی موش پرنده» داستانی است تصویری درباره‌ی موش کوچکی به نام لیندبرگ که برای نجات جانش یک هواپیما می‌سازد و از فراز اقیانوس خود را به جای امن می‌رساند.

سال‌ها پیش موش کوچولوی کنجکاویی به نام لیندبرگ در هامبورگ آلمان زندگی می‌کرد که همیشه در گوشه‌ای از کتابخانه به خواندن مشغول بود. او به قدری غرق در دنیای کتاب‌هاست که متوجه نمی‌شود شهر به اشغال گربه‌ها در آمده است. روزی هنگام فرار از دست گربه‌ها دسته‌ای خفاش می‌بیند. او با الهام از بال خفاش‌ها و ماشین‌های ‌بخار موفق می‌شود هواپیمایی بسازد و از شهر بگریزد و خود را نجات بدهد.

توربن کولمان کتاب «لیندبرگ افسانه ی موش پرنده» را با الهام از داستان زندگی چارلز لیندبرگ خلبان امریکایی نوشته است. او نخستین کسی است که توانست عرض اقیانوس اطلس را با هواپیمای تک موتوره‌اش بدون هیچ توقفی پرواز کند. کتاب «لیندبرگ افسانه ی موش پرنده» داستان همه‌ی انسان‌های شجاعی است که از نیروی عقل‌شان برای حل مشکلات‌شان استفاده و بر ترس‌ها و چالش‌ها غلبه می‌کنند. آن‌ها کسانی هستند که کتاب می‌خوانند تا از دانش و تجربه‌های دیگران بهره‌مند شوند. مشاهده‌گران خوبی هستند، خستگی‌ناپذیرند و پشتکار دارند.

کتاب «لیندبرگ افسانه ی موش پرنده» برای بلندخوانی مناسب است.

درباره نویسنده کتاب «لیندبرگ افسانه ی موش پرنده»

توربن کولمان تصویرگر آلمانی است که در دانشگاه تصویرسازی و طراحی خوانده است. کتاب «لیندبرگ افسانه ی موش پرنده» نخستین کتاب توربن کولمان است و جایزه‌های بسیاری از جمله جایزه طلایی نامی ۲۰۱۵، نامزد جایزه ادبیات کودک آلمان ۲۰۱۵، منتخب آکادمی ادبیات کودک و نوجوان آلمان ۲۰۱۵، منتخب بنیاد هنر کتاب آلمان در سال ۲۰۱۴ و … را از آن او کرده است.

او که شیفته‌ی هواپیماهای کوچک، ماشین‌های عجیب و قطارهای بخار است و در پایان کتاب «لیندبرگ افسانه ی موش پرنده» هم چند نفر از پیشگامان صنعت هوانوردی را به کودکان معرفی کرده است.

 

منبع کتاب لیندبرگ افسانه ی موش پرنده وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Lindbergh : the tale of a flying mouse.‎‎‎, 2014.‎‎‎ ©2014
تصویرگران
سال انتشار
۱۳۹۵
نویسنده متن
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.