آبی-کوچولو-و-زرد-کوچولو
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - آبی کوچولو و زرد کوچولو

آبی کوچولو و زود کوچولو با من دوست هستند. روزی آبی کوچولو  در غیاب پدر ومادرش به دیدن زرد کوچولو می رود. اما زرد کوچولو در خانه نیست. آبی کوچولو همه جا را به دنبال او می گردد. آن ها با دیدن یکدیگر، از خوشحالی همدیگر را در آغوش می گیرند و هر دو به یک زنگ در می آیند، سبز. حالا پدر و مادر آن ها را نمی شناسند!

آبی کوچولو و زود کوچولو داستانی با شخصیت هایی انتراعی اما باورپذیر درباره ی دوستی و هویت است. به گفته پیتر هانت، کارشناس ادبیات کودکان، این کتاب نشان میدهد که حتی خوانندگان بسیار کم سال نیز می توانند نمادگرایی انتزاعی را درک کنند.

داستان با زبانی ساده و تصاویری گویا به این مسئله می پردازد که دوستان از همدیگر تاثیر می گیرند و سبب تغییر همدیگر می شوند. کتاب برای بلندخوانی و برگزاری نشست های فلسفه برای کودکان مناسب است و می تواند سکوی پرشی باشند برای یک گفت و گوی گروهی درباره ی هویت، دوستی و ...

این داستان تصویری یکی از آثار ماندگار ادبیات کودکان است که نخستین بار در سال  ۱۹۵۹ منتشر شده است.

منبع کتاب آبی کوچولو و زرد کوچولو وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Little blue and Little yellow
نویسنده
تصویرگران
سال انتشار
۱۳۹۳
نویسنده متن
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.