قصه-های-من-و-بابام
کتاب داستان کودک ۷ تا ۹ سال - قصه های من و بابام

قصه های من و بابام مجموعه‌ای از داستان‌های تصویری است که ماجراهای جالب و خنده‌دار یک پدر چاق و سیبیلو و پسر دوست‌داشتنی‌اش را به تصویر کشیده است که معمولاً مشکلاتشان را به شیوه‎های ‌عجیب‌وغریب حل می‌کنند.

قصه های من و بابام را اریش ازر، تصویرگر آلمانی پس از درگذشت همسرش برای سرگرم کردن پسر خردسالش خلق کرده است. در فاصله دسامبر ۱۹۳۴ و دسامبر ۱۹۳۷ نزدیک به ۱۵۷ طرح از داستان‌های پدر و پسر هفتگی در مجله مصور برلین (BIZ) منتشر شدند. این داستان‌ها به سرعت به موفقیت رسیدند و با استقبال مخاطبان روبرو شدند.

  اولین مجموعه تصویری «قصه های من و بابام» که مشتمل بر ۵۰ داستان می‌شد انتشارات «اول اشتاین» در سال ۱۹۳۵به چاپ رساند که تا آغاز جنگ جهانی به ۹۰ هزار نسخه رسید. در سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۳۸ دو جلد دیگر از این مجموعه به چاپ رسید. در ماه مارس ۲۰۱۴ این داستان‌ها از سوی انتشارات Südverlag برای نخستین بار به صورت رنگی روانه بازار می‌شوند.

مجموعه قصه های من و بابام در ۳ جلد به نام‌های بابای خوب من، شوخی‌ها و مهربانی‌ها و لبخند ماه در سال ۱۳۶۱ با داستان‌هایی که ایرج جهانشاهی بر اساس تصاویر اریش ازر نوشته بود در ایران منتشر شد و توانست جایزه شورای کتاب کودک را به دست آورد. ایرج جهانشاهی همچنین بخشی به این کتاب افزوده است و در آن اطلاعات سودمندی را درباره کتاب‌های تصویری و نقش آن‌ها در سوادآموزی برای کودکان خردسال و نوآموز آورده است که می‌تواند برای پدر و مادر بسیار روشنگر باشد.

منبع کتاب قصه های من و بابام وب سایت کتابک است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به این وب سایت بی نظیر رجوع کنید.

نام انگلیسی کتاب
Vater und sohn: 38 bildgeschichten
مترجم
این کتاب مترجم ندارد.
تصویرگران
سال انتشار
۱۳۹۵
نویسنده متن
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.