معرفی کتاب برای کودکان ۷ تا ۹ سال: دختری که هرگز اشتباه نمی کرد

کتاب « دختری که هرگز اشتباه نمی کرد » موضوع جالب نکوهش نظم بیهوده و وسواس‌گونه را در خود دارد. بئاتریس دختری منظم است و هرگز اشتباه نمی‌کند. او برای سومین بار در مسابقه تردستی شرکت کرده و جایزه اول را برده است. این نظم بیش از حد و بدون اشتباه زندگی کردن او را دچار وسواس در کار، اضطراب و خستگی کرده و گاهی اعتماد به نفس او را برهم می‌زند. او با همکلاسی‌هایش در روی چمن بازی نمی‌کند چون این کار را بیهوده و کثیف می‌داند. روزی که در مسابقه شرکت می‌کند و برای اولین بار اشتباه می‌کند و همه چیز به هم می‌ریزد، او بر خود مسلط می‌شود و ناراحت نیست. او تصمیم می‌گیرد زندگی کند و با دوستانش بازی کند.

کتاب « دختری که هرگز اشتباه نمی کرد » به لحاظ تربیتی و روانشناختی بسیار با ارزش است و برای کودکانی که وسواس بیش از حد در کار دارند و فکر می‌کنند همیشه باید برنده باشند، می‌تواند الگوی خوبی باشد.

در طول داستان کتاب « دختری که هرگز اشتباه نمی کرد »،‌ بئاتریس، دچار تحول شخصیتی می‌شود و پس از پذیرفتن این که گاهی هم می‌شود اشتباه کرد، دوباره یک کودک نرمال و عادی می‌شود و بازی و دوستی با همکلاسی‌هایش را برمی‌گزیند.

کتاب تصاویر رنگی زیبایی دارد که کودک گروه سنی اول تا سوم دبستان را به خود جلب می‌کند.

شرکت انتشارات فنی ایران از این اثر ترجمه ی دیگری به نام « کودکی که هیچ وقت اشتباه نمی کرد » را با ترجمه هایده کروبی منتشر کرده است.

درباره نویسندگان کتاب « دختری که هرگز اشتباه نمی کرد »

مارک پت در سن ۹ سالگی، نخستین کمیک استریپ خود برای چاپ فرستاد که البته رد شد. در دبیرستان، کاریکاتورهای مارک از معلمان سبب شد که مورد تحسین همکلاسی‌هایش قرار بگیرد.

مارک پت پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۹۲ در رشته‌ی فلسفه، به پراگ سفر کرد و یک سال به آموزش زبان انگلیسی و کشیدن کاریکاتور از چهره‌های سیاسی گذارند. سپس به منطقه روستایی می سی سی پی رفت و او دو سال معلم پایه ششم یک مدرسه عمومی بود. مارک براساس تجربه‌های دو ساله‌اش در سمت معلمی کمیک استریپ « آقای لئورا خلق کرد که داستان معلمی تازه‌کار است. در سال ۱۹۹۶، او به یوتا رفت و زندگی خود را به عنوان یک کارتونیست آزاد آغاز کرد و در سال ۱۹۹۸، انجمن روزنامه نگاران او را برجسته کارتونیست یوتا نامید.

مارک پت کتاب « دختری که هرگز اشتباه نمی کرد » را با همکاری گری روبینستاین نوشته است. گری معلم ریاضی و کمدین است.

نویسنده: Mark Pett ,Gary Rubinstein گری روبینستاین, مارک‌ پت

تصویرگر: Mark Pett مارک‌ پت

برگردان: رویا خوشنویس

ناشر: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی | کتابهای پرنده آبی

سال نشر: ۱۳۹۵

نگارنده متن: ژاله فروهر برگرفته از سایت کتابک

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.