معرفی کتاب کودک صفر تا دو سال: یک برادر کوچولو برای نینا

از نظر روان‌شناسی حدود ۱/۵ سالگی حسادت در بچه‌ها ظاهر می‌شود و در ۲ تا ۴ سالگی به اوج خود می‌رسد. حسادت یکی از شایع‌ترین واکنش‌هایی است که در اغلب کودکان و نوجوانان دیده می‌شود. حسادت زمانی بروز می‌کند که عامل رقابت منفی و مقایسه و هم چشمی و تبعیض مطرح باشد. حسادت علاوه بر ایجاد عصبانیت، تنفر و احساس خود کم‌بینی در بچه‌ها، باعث می‌شود در سنین بالاتر شخص تماس خود را با محیط و افراد اجتماع از دست بدهد و تنها بماند.

اغلب کودکان زمانی که برادر یا خواهر کوچکترشان به دنیا می آید، کم کم احساس میکنند از مرکز توجه والدین و بستگان خارج شد اند و احتمالا احساس حسادت خواهند کرد. این کتاب یک موقعیت مشابه را روایت میکند و به کودک نشان میدهد که چگونه میتواند بر این حس بد غلبه کند.

نینا قرار است به زودی صاحب یک برادر کوچولو شود. هر شب کابوس کوچولوی بدجنسی به سراغ او می‌رود و سعی می‌کند او را بترساند. کابوس به او می‌گوید که با به دنیا آمدن برادر کوچولو کلی بلا سرش خواهد آمد مثلاً برادرش همه‌ی اسباب‌بازی‌هایش را از او خواهد گرفت، باید اتاقش را با او سهیم شود، مادر و پدر همه‌ی وقت‌شان را برای او صرف خواهند کرد و …

اما نینا می‌داند که کابوس بدجنس دروغ می‌گوید به حرف‌های او اهمیتی نمی‌دهد و وقتی برادرش به دنیا می‌آید با کمک او کابوس بدجنس را برای همیشه فراری می‌دهد.

نویسنده      کریستین نومان ویلمن

تصویرگر    ماریان بارسیلون

مترجم        نوشابه امیری

سال نشر     ۱۳۹۵

ناشر          نشر مرغابی

شابک        ‏‫‬‭۹۷۸۶۰۰۹۷۱۴۹۱۹

گروه سنی    کتاب‌های ۰ – ۲ سال, کتاب‌های ۳ – ۶ سال

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.