لیست کتاب های مخصوص کودکان پیش دبستانی - قسمت دوم

مجموعه ۸ جلدی کتاب های از سر تا دم کتاب علمی اطلاعاتی است که با شیوه های سوال و جوابی و تصویرهای زیبا کودکان را به خواندن اطلاعات علمی درباره موجودات مختلف تشویق می کند. هر قسمت از این کتاب با عکسی از یک قسمت های مختلف بدن موجودات مختلف را نشان می دهد و از کودکان می خواهد اسم جاندار زنده را حدس بزند. این مجموعه کتاب ها  با وجود آن که یک کتاب غیر داستان و علمی اطلاعاتی است، به دلیل داشتن ساختار تکرار شونده، معماگونه و تصاویر جذاب، کتاب برای بلندخوانی مناسب است.

رادیو کودک در حال حاضر با دسته بندی کلی کتاب های کودک براساس سن و سلیقه کودکان قصد دارد اطلاعات جامعی به خانواده های گرامی بدهد. برای دسترسی به لیست کتاب های مورد علاقه شما در حوزه کودک می توانید به صفحه زیر مراجعه نمائید در این صفحه کتاب های کودک براساس آنچه شما به دنبال آن هستید دسته بندی شده و کاملا مرتب آورده شده اند، با انتخاب یکی از دسته بندی های این صفحه سریع تر به کتاب های مورد نظر خود برسید.

دسته بندی کتاب های کودک براساس سن و سلیقه کودکان شما

دایناسورهای از سر تا دم

در کتاب «دایناسورها از سر تا دم» ۸ تصویر از ۸ قسمت مختلف بدن ۸ دایناسور نشان داده شده و از مخاطب پرسیده می‌شود آیا می‌داند این اندام متعلق به کدام دایناسور است؟  سپس در صفحه‌ بعد بدن کامل دایناسور را نشان داده و اطلاعات علمی کوتاه و جالبی درباره دایناسور مربوطه ارایه می دهد.

در انتهای کتاب نیز چند دایناسور دیگر به‌ شکل خلاصه معرفی شده‌اند. کتاب «دایناسورها از سر تا دم» در سال ۲۰۱۵ برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب‌ کودکان و نوجوانان مرکز کتاب کودکان کانادایی شده است.

بندپایان از سر تا دم

در کتاب «بندپایان از سر تا دم» ۸ تصویر از ۸ قسمت مختلف بدن ۸ جانور بندپا نشان داده شده و از کودکان سوال می شود آیا اسم این جانور بندپا را میداند یا خیر؟ سپس در صفحه‌ بعد آن جانور را در زیستگاه خود نشان می دهد و طلاعات علمی کوتاه و جالبی درباره‌ی آن ها نوشته است.

در انتهای کتاب نیز چند جانور بندپای دیگر با شکل خلاصه معرفی شده‌اند. تصویرگری کتاب «بندپایان از سر تا دم» نقطه‌ی قوت کتاب است. در تصویرگری کتاب از تکنیک کلاژ استفاده شده و تصویرگر به جزییات بدن هر جانور توجه بالایی داشته است. 

کتاب «بندپایان از سر تا دم» برنده‌ی جایزه‌ی کتاب‌های مناسب برای کودکان زیر ۵ سال کتابخانه‌ی عمومی تورنتو در سال ۲۰۱۷ شده است.

جانوران اقیانوس از سر تا دم

در کتاب «جانوران اقیانوس از سر تا دم» ۸ تصویر از ۸ قسمت مختلف بدن ۸ جانور ساکن اقیانوس نشان داده شده و از مخاطب پرسیده می‌شود آیا می‌داند این اندام متعلق به کدام جانور است؟ سپس در صفحه بعد جانور اقیانوسی در زیستگاه خود کشیده شده است و اطلاعات علمی کوتاه و جالبی درباره‌ی آن نوشته شده است. در انتهای کتاب نیز چند جانور اقیانوسی دیگر با رسم شکل مشخص شده است. تصویرگری کتاب «جانوران اقیانوس از سر تا دم» نقطه‌ی قوت کتاب است. در تصویرگری کتاب از تکنیک کلاژ استفاده شده و تصویرگر به جزییات بدن هر جانور توجه بالایی داشته است. «کوانچای موریا» تصویرگر و نقاش آمریکایی است. موریا علاوه بر تصویرگری کتاب‌های کودکان، به تصویرگری بازی‌های رومیزی و بازی‌های کارتی و ساخت اسباب‌بازی‌های چوبی نیز مشغول است.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.