دکوراسیون منزل و گیاهان خانگی و آپارتمانی مقاوم

نتایج بسیار از تحقیقات نشان می دهد، گیاه در منزل میکروب های منزل را از بین می برد. میکروب و پس از آن بیماری در منازلی که گیاهان گلدانی دارند بسیار کمتر از خانه های دیگر است. در حال حاضر بسیار از شهر ها درگیر دود و استرس هستند که این گیاهان می توانند به ما کمک کنند.

کاکتوس یکی از این گیاهان بسیار مفید برای منزل است البته باید در نظر داشته باشید آبیاری به این گیاه به اندازه باشد که باعث گندیدگی ریشه و خود درخت نشود.

 برگ انجیلی یکی از بهترین گل ها و مناسب ترینش برای خانه و ساختمان های اداری هست.  هوای گرم و متعادل در رطوبت در هر وضعیتی باعث سخت تر شدن این گیاه می شود.

این گیاه به نور غیر مستقیم، درجه درمای بیشتر از ۱۰ تا ۱۳ درجه  تا ۳۰ درجه، آبیاری هر روزه سطح خاک، تغذیه مقوی، خاک مناسب، تعویض گلدان به سفالی و قلمه زده باعث رشد چند برابری این گیاه می شود.

گیاهی است زیبا و ارزان و سریع الرشد از خانواده مارچوبه سانان برای افراد مبتدی و نا آشنا به نگهداری گیاه اپارتمانی بسیار مناسب است،به علت وضع خاص برگها و آویزان شدن انها در سبد های اویزان استفاده می شود،گیاهچه های حاصله در انتهای ساقه های طویل منبع تولید و تکثیر گیاه است که همین گیاهچه ها در سبد های اویزان منظره جالبی را ارائه میکند،گیاهی است مناسب برای کاشت در اب.در ضمن دقت شود که این گل با گل گندم که یک گل بیرونی است تفاوتی چشمگیر دارد. 

کاکتوس به نور فراوان نیاز دارند و قرار دادن آنها در داخل اتاق و پشت پنجره های جنوبی بسیار مناسب است. در صورت ناکافی بودن نور طبیعی، نور مصنوعی نیز میتواند به عنوان مکمل، به کار رود. 

 خانم‌های خانه‌دار که بخشی از دکوراسیون منزل‌شان را به گل‌آرایی اختصاص داده‌اند، باور دارند که حتی نگاه کردن به گل و گیا‌هان آنها را سرشار از انرژی، سرزندگی و شادابی می‌کند. از طرف دیگر هر زمان که شما وسیله جدیدی برای خانه خود می‌خرید همراه آن ماده شیمیایی جدیدی را هم وارد منزل‌تان می‌کنید. حتی زمانی که شما نمی‌توانید بوی آنها را استشمام کنید، مواد شیمیایی هوا را به مقدار کافی آلوده می‌کنند و باعث تحریک دستگاه تنفسی و اغلب سردرد شما می‌شوند اما وجود گل و گیاه در منزل به عنوان یک پادزهر عمل می‌کند.

نیازی نیست شاخه برگ داری که انتخاب می کنید حتما بزرگ باشد تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد. شاخه های ریز و کوچک هم بهمان اندازه تاثیر گذار خواهند بود. خوب است شاخه ای را انتخاب کنید که همراه با گل است با این کار اندکی رنگ شاد و جذاب هم به گوشه دیوار اضافه شده است.

 

 شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که طرفدار گلدان های زمینی هستند، در اینصورت باید تعداد زیادی گلدان در خانه داشته باشید. برای تزیین گوشه های دیوار کافی است کالکشنی از این گلدان ها درست کرده و آنها را به صورت خالی و بدون تزیین، در گوشه های مختلف خانه قرار بدهید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.